علمی و فناوری

برداشته شدن زودهنگام محدودیت‌ها در انگلستان عامل اوج‌گیری دوباره کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری یولن به نقل از نیویورک تایمز،کشور انگلستان تنها سه ماه پس از آنکه همه‌ی محدودیت‌ها برداشته شد، بار دیگر در نقطه‌ی اوج شیوع کرونا قرار گرفت. آمار مبتلایان کوید-۱۹ در این کشور ۲۰،۰۰۰ مورد در روز گزارش شده است. حدود ۹۰،۰۰۰ نفر از شهروندان بریتانیا در اثر ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری هستند. این آمار بیشترین میزان از ماه مارس می‌باشد.

علی رغم افزایش و کاهش‌های تناوبی نمودار ابتلا به ویروس کرونا، آمار موج‌های اخیر تاثیر مثبت واکسیناسیون در کاهش تعداد مرگ و میر و بستری مبتلایان را نشان می‌دهد.

کشور انگلستان که از تاریخ  ۱۹ ژوئیه  تمامی محدودیت‌های قانونی در برابر ویروس کرونا را لغو نمود، از جمله ضعیف‌ترین کشورها در  مقابله با فراگیری کوید-۱۹ شناخته شده است.  درتحقیقات اخیر که توسط کالج سلطنتی لندن انجام شد، ۲۱ درصد از مردم انگلستان اذعان نموده‌اند در مکان‌های عمومی به ندرت از ماسک استفاده می‌کنند و یا هرگز ماسک نمی‌زنند. این درصد چهار برابر کشورهای ایتالیا و اسپانیا می‌باشد.

همچنین به دلیل بازگشایی زودهنگام مدارس در این کشور، واکسن‌های عمومی برای افراد ۱۲-۱۵ سال چند هفته پس از ورود دانش آموزان به مدرسه مورد تایید و استفاده قرار گرفت. اقدام دولت انگلستان در تایید واکسن‌ برای بزرگسالان آهسته‌تر از دیگر کشورهای اروپایی بوده‌است. 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا