بین الملل

بررسی چشم‌انداز مشارکت راهبردی قزاقستان و کره در «سئول»

بررسی چشم‌انداز مشارکت راهبردی قزاقستان و کره در «سئول»

به گزارش خبرنگار یولن در دوشنبه، «عادل تورسون اف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان با «چو هیون دونگ» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی در شهر «سئول» دیدار و گفت‌وگو کرد.

تورسون اف در ابتدای این ملاقات پیام «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان را به «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی که برای شرکت در نشست کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا که اکتبر امسال در شهر نورسلطان برگزار می‌شود، به طرف کره ای ابلاغ کرد.

طرفین در ادامه اجرای توافقات حاصل از سفر دولتی سال گذشته رئیس جمهور قزاقستان به کره جنوبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این زمینه، دیپلمات های دو کشور بر اهمیت تقویت بیشتر مشارکت گسترده راهبردی بین قزاقستان و کره جنوبی تاکید کردند.

دو طرف در بخش دیگری روند آمادگی برای رویدادهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه در چارچوب سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را بررسی و در مورد مسائل مهم دستور کار منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند و موضوعات مربوط به همکاری در چارچوب کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا را مورد توجه ویژه قرار دادند.

معاونان وزارتخانه های امور خارجه قزاقستان و ژاپن همچنین جنبه های اصلی تبدیل شدن کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا به یک سازمان توسعه یافته را بررسی کردند.

طرف کره ای از این روند حمایت کرد و به نقش ویژه کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا به عنوان بستری برای همکاری و گفت‌وگو در واقعیت های ژئوپلیتیک کنونی در منطقه اشاره کرد.

طرفین توافق کردند که به منظور تعمیق بیشتر همکاری در زمینه های دوجانبه و چندجانبه، تماس های نزدیک خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا