زنجان

برنامه‌ریزی دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها/ کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان ۶ آبان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالرزو امضای قرارداد ننگین ترکمانچای اظهار کرد: این قرارداد ننگین باعث شد تا ۱۷ شهر بزرگ ایران به اشغال روسیه درآید و با وجود اینکه زمان آن ۱۰۰ ساله بود اما با سپری شدن ۲۰۰ سال باز هم عده‌ای امروز ادعا دارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها توسط خود دشمن و خنثی‌سازی تحریم‌ها توسط خودمان نظر مقام معظم رهبری در مورد خنثی شدن تحریم‌ها است، افزود: اگر دشمن قرار بود تحریم را بردارد که از اول تحریم نمی‌کرد پس راه حل دوم باقی می‌ماند که به رفتارهای ما مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌هایی را با هدف ساماندهی امور و خنثی‌سازی تحریم‌ها طراحی کرده است، ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده این کار انتخاب شده، چرا که رفع تحریم‌ها در دست خودمان است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان تصریح کرد: برای برگزاری این کنگره در ۶ آبان‌ماه، حدود یک و نیم سال است که کار می‌شود، چنانچه یادواره‌های متعددی نیز برای اقشار مخلف شهدا قبل از اجلاسیه پایانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خلقت انسان را یکی از ابعاد تجلی رحمت پروردگار دانست و گفت: خداوند پیامبر(ص) را نیز اینگونه معرفی می‌کند که پیامبری از میان خودتان و از نوع خودتان فرستاد که همه شما را دوست دارد و کوچکترین دشواری مومنان، پیامبر را ناراحت می‌کند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید پیامبر(ص)، علاقه‌مند است که شما مسیر درست را بیابید و نسبت به همه شما لطف، مهربانی، رحمت و رأفت دارد اما نسبت به مؤمنین، حساب ویژه‌ای می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در بیش از ۲۵ خطبه نهج‌البلاغه، ویژگی‌ها و خصوصیات پیامبر(ص) را معرفی می‌کند، گفت: در قرآن کریم نیز آیات متعددی نسبت به معرفی پیامبر(ص) وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید پیامبر برای شما شاهد، الگو، نمونه کامل، بشارت‌دهنده، نشان‌دهنده راه و بیان‌کننده مسیر خلاف است و از مهربان‌ترین پدر برای شما مهربان‌تر است.

وی افزود: قرآن کریم نیز خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید به مردم بگو اگر خدا را دوست دارید از من تبعیت کنید تا خدا نیز شما را دوست داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با تشریح روزهای پربرکت ربیع‌الاول و مناسبت‌های آن گفت: آغاز هجرت پیامبر،  اقامه نخستین نماز جمعه جهان اسلام و تولد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق از جمله این ایام است که ۱۷ ربیع‌الاول اعمال مخصوص خود را دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اول آبان ۱۳۵۶ سالروز شهادت مظلومانه عالم مجاهد حاج سید مصطفی خمینی، ادامه داد: جرقه انقلاب اسلامی با شهادت مظلومانه ایشان ایجاد شد و امام فرمود که ایشان، امید آینده انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت پیامبر(ص) به عنوان روز مهرورزی افزود: پیامبر(ص) رحمه‌للعالمین است و بر همه مهربان بود و حتی دلش برای کافران نیز می‌سوخت تا هدایت شوند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مبانی فقهی ما احادیث آن امام جعفر صادق (ع) است، تصریح کرد: و علامه طباطبایی می‌فرماید اگر روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را در یک کفه ترازو و روایات مربوط به پیامبر(ص) و سایر امامان(ع) را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، روایات این دو امام بزرگوار، سنگین‌تر است لذا اساس فقه ما قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


۲۰۲۱-۱۰-۲۵ ۱۰:۰۸:۱۰

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا