بین الملل

بروکسل: اتفاقات این روزهای اوکراین می‌تواند نظم بین‌المللی را عوض کند

بروکسل: اتفاقات این روزهای اوکراین می‌تواند نظم بین‌المللی را عوض کند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه ضمن تکرار تهدیدها علیه روسیه گفت، تحولات اوکراین ممکن است به تغییر نظم بین‌المللی منجر شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فون در لین ضمن سخنرانی در نشست امنیتی مونیخ بدون اشاره به توسعه طلبی ناتو در شرق اروپا گفت: «جهان با ناباوری نظاره‌گر این است که بزرگ‌ترین استقرار نیرو در برابر خاک اروپا از زمان جنگ سرد در حال وقوع است، زیرا رویدادهای این روزها می‌تواند تمام نظم بین‌المللی را تغییر دهد».

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که کشورهای مخالف سلطه‌جویی غرب تأکید دارند دوران نظم بین‌المللی غربی به پایان رسیده و اکنون جهان باید بر پایه چندجانبه‌گرایی استوار باشد.

رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی روز شنبه خود تهدید کرد، طرز فکر مربوط به «دوران تاریک» روسیه ممکن است به قیمت آینده رفاه‌مند این کشور تمام شود.

تهدید اتحادیه اروپا علیه روسیه در حالی صورت می‌گیرد که مسکو بارها درخصوص چشم‌پوشی این نهاد اروپایی از نقض توافق آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی و هدف قرار دادن ساکنین نواحی خودمختار روس‌زبان شرق این کشور هشدار داده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته در نشست خبری با همتای بلاروسی خود درباره این تحریم‌ها گفت: «این تحریم‌ها در هر صورت اتفاق می‌افتند. خواه مانند امروز برای آن دلیلی بیاورند و به رویدادهای اوکراین اشاره کنند و خواه هیچ دلیلی نداشته باشند».

رئیس جمهور روسیه متذکر شد: «علت این است که هدف آن‌ها چیز دیگری است. در این مورد، هدف آن‌ها کُند کردن روند توسعه روسیه و بلاروس است».

مقام‌های روسیه پیش از درگیری‌های اخیر در منطقه دونباس، بارها درباره اقدامات ارتش اوکراین در نقض آتش بس و تلاش برای انجام حملات گسترده به جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و احتمال کشتار وسیع در این منطقه هشدار داده‌اند.

همزمان با این تحولات، اظهارات مقام‌های آمریکایی و کشورهای عضو ناتو درباره ادعای تدارک روسیه برای حمله به اوکراین هم ادامه دارد و مسئولان غربی گفته‌اند که ممکن است مسکو از چند جبهه شامل مرز مشترک با اوکراین، بلاروس و از طریق دریا به اوکراین حمله کند.

به رغم این ادعاها، مقام‌های روسیه بارها تاریخ‌های اعلام شده مسئولان ارشد آمریکایی‌ها درباره زمان حمله روسیه به اوکراین را رد کرده‌ و گفته‌اند که مسکو قصدی برای انجام این حمله ندارد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا