بین الملل

برگزاری مانورهای موشک بالستیک و کروز روسیه با نظارت پوتین

برگزاری مانورهای موشک بالستیک و کروز روسیه با نظارت پوتین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه بر تمرین‌های نظامی با حضور «نیروهای راهبردی» روسیه که شامل پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز می‌شود، نظارت خواهد کرد.

اخبار مربوط به این رزمایش در حالی منتشر می شود که در میانه تنش‌های غرب و مسکو بر سر اوکراین، روسیه از عقب‌نشینی نیروهایش خبر داده است. وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت که پوتین «بر یک تمرین برنامه‌ریزی شده نیروهای بازدارندگی استراتژیک… که طی آن موشک‌های بالستیک و کروز پرتاب خواهد شد» نظارت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که در این تمرینات، نیروی هوایی، واحدهای منطقه نظامی جنوب و همچنین ناوگان شمال و دریای سیاه روسیه شرکت خواهند کرد.

به‌رغم عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق مرزی با اوکراین با هدف کاستن از تنش‌ها، غرب مجدداً ادعای حمله روسیه به اوکراین را مطرح کرده و همزمان درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و استقلال‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است. رسانه‌های محلی امروز (جمعه) گزارش دادند ارتش اوکراین و نیروهای دولت‌های خودخوانده «لوهانسک» و «دونتسک» به تبادل آتش و گلوله باران یکدیگر پرداختند. به نوشته خبرگزاری «رویترز» فقط در روز جمعه ۶۰ بار نقض توافق آتش‌بس بین اوکراین و مناطق شرق این کشور ثبت شده که همین امر باعث تشدید تنش‌ها شده است.

در جدیدترین ادعاها علیه روسیه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» مدعی شده تازه‌ترین ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا این است که عقب‌نشینی روسیه از مرز اوکراین با هدف گمراه کردن آمریکا و متحدانش انجام شده است. (جزئیات بیشتر)

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ تشدید شده و در هفته‌های اخیر با ادعای غرب مبنی بر قصد روسیه برای حمله به اوکراین به اوج خود رسیده است. این شبه‌جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا