یزد

برگزاری کارگاه مقابله با سرمازدگی و تغذیه درختان پسته در بهاباد

برگزاری کارگاه مقابله با سرمازدگی و تغذیه درختان پسته در بهاباد

علی اکبر رحمتیان، مدیرجهاد کشاورزی بهاباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این شهرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت آشنایی کشاورزان با شیوه های نوین و علمی مقابله با سرمازدگی،‌ اظهار کرد:‌ در این کارگاه آموزشی که با حضور حسین حکم آبادی مدیر گروه باغبانی معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، حدود ۸۰ نفر از باغداران بهابادی شرکت کرده و با نحوه تغذیه زمستانه، هرس، آب شویی، و تامین نیاز سرمایی درختان پسته، آشنا شدند.

وی افزود: همزمان با دوره حضوری از طریق شبکه برکت استان یزد تعداد ۴۰ نفر از کارشناسان و بهره‌برداران نیز در این دوره حضور دارند که در پایان به سوالات مطرح شده از  باغداران پاسخ داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد گفت: خشکسالی و از دست رفتن منابع آب، بزرگ ترین چالش باغ های پسته است و طغیان آفات، از دیگر مواردی است که تولیدات پسته را تهدید می‌کند.

رحمتیان درباره آبیاری باغات پسته نیز تصریح کرد: مدیریت مناسب آبیاری با هدف نگهداشتن رطوبت خاک منطقه ریشه درختان پسته موجب افزایش قابل ملاحظه  محصول درختان پسته می‌شود.

وی با بیان این‌که هم اکنون در باغ‌های پسته، مقادیر کاملا متفاوتی آب در هکتار مصرف می‌شود، تأکید کرد: با اجرای تحقیقات مناسب و کاربرد نتایج بدست آمده از آن، می توان امیدوار بود به میزان قابل توجهی از تخلیه بی مورد منابع آب زیرزمینی مناطق پسته کاری که هم اکنون به نقطه بحرانی رسیده اند جلوگیری شود و حیات باغهای پسته که در آینده ای نه چندان دور در معرض خشکیدن قرار دارند، طولانی تر شوند.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد در پایان خاطرنشان کرد:‌ سطح باعات پسته در این شهرستان ۳۵۰۰ هکتار است و در این کارگاه آموزشی تعداد ۸۰ بهره‌بردار بخش پسته شهرستان حضور داشتند.

پایان پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا