یزد

«بصیرت فرهنگی» اولین گام برای دشمن‌شناسی است

به گزارش یولن در یزد، حسین رحیمیان، یکی از پژوهشگران حوزه سیاسی در این استان در یادداشتی اظهار کرد: از آغازین روزهای پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی ایران تا ایام ماندگار هشت سال دفاع مقدس و امروز که در طلیعه گام دوم انقلاب قرار داریم، همواره دشمن از سنگرهای مختلف و با ابزارها و شیوه‌های متنوع، نظام اسلامی را هدف قرار داده و سعی بر تضعیف ارزش‌های انقلابی، توان و عزت این مرز و بوم داشته است.

وی افزود: به فضل الهی و با تکیه بر تفکر ماندگار حضرت امام خمینی (ره) و همچنین بهره‌مندی از رهنمود‌های روشنگرانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب تاکنون این نقشه‌های شوم و پلید در عرصه‌های گوناگون با هوشیاری مردم و حضور به موقع نیرو‌های بسیجی، انقلابی، نظامی و امنیتی در صحنه نقش بر آب شده است و دشمن نتوانسته حتی یک قدم به جلو بردارد.

این پژوهشگر سیاسی در استان یزد گفت: برکت این انقلاب و بیداری مردمی نه تنها کشور عزیزمان را بهره‌مند ساخته بلکه سایر کشور‌های اسلامی و منطقه نیز در سایه‌سار پرچم ولایت و برکات روحیه انقلابی‌گری، ظلم‌ستیزی و عدالت خواهی توانسته اند بر زیاده خواهی دشمنان غلبه کنند و پرچمدار آزادگی و حق طلبی باشند.

وی ادامه داد: امروز که بدخواهان انقلاب اسلامی ایران در حمله‌های نظامی، جنگ سخت و اقدامات خرابکارانه ناکام مانده‌اند، بزرگ‌ترین سرمایه معنوی این مرز و بوم یعنی فرهنگ اسلامی و انقلابی را نشانه گرفته‌اند و در جبهه جنگ نرم یا سرمایه گذاری وسیع کمین کرده اند.

جنگی که امید اجتماعی، ارزش‌ها و آرمان‌ها را به ویژه در نظام خانواده و نقش ارزشمند جوانان یعنی پیشتازان گام دوم هدف قرار داده است و در لایه‌های پیدا و پنهان تضعیف، تخریب و تغییر فرهنگی را دنبال می‌کند. در این میدان جنگ وسیع یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نیازمند توجه، بصیرت فرهنگی است یعنی نگاهی که درک توطئه‌های دشمن علیه نظام اسلامی به ویژه توطئه‌های فرهنگی علیه جوانان را با ایجاد هسته‌های مقاومت فرهنگی امکان پذیر می‌سازد و راه نفوذ را می‌بندد.

در حقیقت بصیرت فرهنگی شناختی واقع‌بینانه و عمیق از جامعه را ممکن می‌سازد و مانع آن می‌شود که بر اساس پوسته ظاهری در عرصه فرهنگ برنامه‌ریزی و اقدام شود، زیرا بصیرت همواره با نگاه چند بعدی و همه جانبه به درون و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای دفع آسیب‌های بیرونی است.

بر این اساس ایجاد بصیرت فرهنگی به عنوان بنیادی‌ترین نیاز در فضای جنگ نرم که با فهم درست و سپس اقدام و عمل به نتیجه می‌رسد، همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود بر حفظ بصیرت تاکید می‌کنند در گام اول برادران و خواهران بسیجی باید پیشگام حفظ بصیرت و کمک به تقویت بصیرت فرهنگی در جامعه باشند چرا که هر کجا بسیج به میدان بیاید یعنی مردم به میدان آمده‌اند و رویکرد مردمی بهترین و اثربخش‌ترین شیوه در تمام برنامه‌ها به ویژه جبهه فرهنگی و دشمن شناسی انقلاب است چرا که بنیانگذارن حقیقی این نظام نیز مردم هستند.

انتهای پیام/د


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا