کهگیلویه و بویراحمد

بلاتکلیفی پروژه تونل دیل از سوی وزارت راه/ وزارت راه باید پاسخگو باشد

سید علی احمد زاده در حاشیه بازدید از پروژه تونل دیل در گفت و گو باوخبرگزاریرفارس در گچساران اظهار کرد: تونل دیل یک پروژه مهم بوده که می تواند بنادر جنوبی را به محور دهدشت -پاتاوه متصل کند.

وی بیان کرد: یکی از محورهای دارای کد ملی که از استان بوشهر به طرف اصفهان می باشد و از طریق گناوه به منطقه بی بی حکیمه، بابا کلان، گچساران از طریق این تونل باید به چرام و جاده دهدشت، پاتوق _ اصفهان متصل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تونل دیل به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر می باشد که عملیات آن توسط قرار گاه خاتم الانبیاء آغاز شده و از طرف گچساران حدود ۶۰۰ متر کار انجام شد و به قول مسئولان زیر ربط به مشکل گاز در این قسمت برخورد کردند.

احمد زاده عنوان کرد: دوباره این‌پروژه به همین‌متراژ از طرف دیل کار شد و ۱ کیلومتر باقی مانده که مجددا گفتند به گاز غیر متعارف برخورد کرده اند و پروژه تعطیل شده و به مشاورین‌جهت مطالعه ارجاع دادند.

وی گفت: مشکلی که ما داریم این است که وزارت راه باید تعیین تکلیف می کرد که نتیجه مطالعات انجام شده چه می باشد و باید تکلیف پروژه را مشخص می کردند.

استاندار کهگیلیویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در حال حاضر این وسط کار بلا تکلیف از سوی شرکت زیر ساخت وزارت راه بلا تکلیف رها شده است 

احمد زاده بیان کرد: وزارت راه مکلف می باشد که پاسخگوی هزینه های صورت گرفته در این‌پروژه باشد یا کلا بگویند پروژه غیر قابل اجرا ست و یا این وزارت بهوند پای کار آمده و آن را به اتمام برسانند.

وی افزود: کار نادرستی که در خصوص این‌پروژهدصورت گرفته این‌می باشد که آمده اند صورت مسئله را پاک کردند و گفتند پروژه از ملی به استانی تبدیل شود.

استاندار کهگیلیویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبارات استانی کفاف این‌ پروژه عظیم را نمی دهد و اکر این اتفاق رخ دهد با اعتبارات استانی پروژه تونل دیل تا ۲۰ سال دیگر هم طول خواهد کشید.

احمد زاده اضافه کرد: مامشکل این‌پروژه را به ریاست جمهوری و وزارت راه خواهیم برد، اگر وزارت راه بخواهد این پروژه را ترک کند باید دلایل قانونی داشته و پاسخگو هدر رفت هزینه شود. 

وی گفت: شنیده ایم که از شرکت های خارجی نظر خواهی شده وآنها پاسخ داده اند گاز در موجود در تونل در حد متعارف بوده و می توان پروژه را ادامه داد.

استاندار کهگیلیویه و بویراحمد اظهار با اشاره به اینکه امید داریم که پروژه فعال و با کد ملی ادامه پیدا کند کرد: امیدواریم در فوریه یک ماهه برای این‌پروژه تعیین تکلیف صورت گیرد .

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا