بین الملل

بلژیک: برجام بهترین ابزار برای حل مسئله هسته‌ای ایران است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، وزارت امور خارجه بلژیک امروز (چهارشنبه) از دیدار «تئودورا گنتزیس» دبیرکل وزارت خارجه پادشاهی بلژیک با «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره برجام خبر داد.

وزارت خارجه بلژیک در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: «تبادل نظرات صریح و صادقانه‌ای درباره توافق هسته‌ای (برجام) با علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران انجام گرفت».

در ادامه این پیام توییتری با تأکید بر لزوم حفظ برجام آمده است:‌«بلژیک، بر این باور است که برجام همچنان بهترین ابزار برای یک راه‌حل قابل قبول دو طرف برای موضوع هسته‌ای ایران است».

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در این خصوص در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: «در یک روز شلوغ فعالیت دیپلماتیک در بروکسل، صبح زود با تئودورا گنتزیس دبیرکل وزیر خارجه پادشاهی بلژیک در کاخ اگمونت جلسه و صبحانه کاری داشتم. ما درباره انبوهی از موضوعات دوجانبه، افغانستان و دیگر موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو کردیم».

 

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور گفت‌وگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام شب گذشته (سه شنبه) وارد بروکسل شد.

اخبار منتشر شده از بروکسل حاکی از آن است که باقری امروز (چهارشنبه) پشت درهای بسته با مورا در ساختمان اتحادیه اروپا دیدار کرده که البته این دیدار همچنان در جریان است.

سفر معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به بروکسل در حالی صورت گرفته است که امروز شبکه پرس‌ تی وی گزارش کرد که برخلاف ادعای برخی رسانه‌های آمریکایی، ایران رسماً آمادگی خود را برای مذاکره با سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در تهران یا در پایتخت‌های این سه کشور اعلام کرده است. (جزئیات بیشتر)

باقری پیش از این در توئیتی نوشت: ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا