یزد

بهادری جهرمی: وکیل باید به اندازه حق موکلش مدافع آن باشد، نه بیشتر

به گزارش یولن در یزد، علی بهادری جهرمی عصر دیروز در جریان سفر خود به دارالعباده با حضور در جمع کارآموزان وکالت و کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد، با بیان این‌که سامانه کارآموزی وکلا راه‌اندازی شده و در هفته جاری رونمایی می‌شود، اظهار کرد: با افتتاح این سامانه کارآموزان می‌توانند رسما کار خود را آغاز و فرایند کارآموزی از طریق آن انجام خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که مسیر وکالت و کارشناسی دادگستری علی رغم زیبایی، مسیری پرخطر است، افزود: حرکت در این مسیر دقت بالا و تمرکز زیادی می‌خواهد و باید بدانید شما در مسیر سختی گام برداشتید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به این‌که وکالت بال دوم فرشته عدالت است گفت: البته با توجه به اینکه قضات مبتنی بر نظر کارشناسان رسمی نظر می دهند وظیفه سنگینی برعهده وکلاست.

بهادری جهرمی در ادامه به بیان وظایف یک وکیل زبردست پرداخت و  تصریح کرد: وکیل باید مدافع موکلش به میزان حقش باشد نه فراتر از حق؛ بنابراین تمامی صفاتی که برای یک قاضی در شرع مقدس اشاره شده برای وکلا و کارشناسان هم به کار می رود و باید در این مسیر با صبر و حوصله، اخلاق و علم حرکت کرد.

وی تجهیز شدن به علم و اخلاق را ضرورت اجرایی هر وکیل دانست و بیان کرد: برای عبور از پیچ و خم های وکالت هیچ راهی جز قدرت علمی و آگاهی از موضوع وجود ندارد.

رئیس مرکز وکلای رسمی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر مبتنی بر سوگندنامه پیش برویم نگاه جامعه تری به مفهوم وکالت و کارشناسی در این امر خواهیم داشت.

انتهای پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا