زنجان

بهره‌برداری از یک هزار و ۱۷۶ پروانه صادر شده در زنجان

بهره‌برداری از یک هزار و ۱۷۶ پروانه صادر شده در زنجان

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، ناصر فغفوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان به فعالیت پیمانکاران بزرگ در استان در حوزه مسکن اشاره و اظهار کرد: در ارائه تسهیلات به این حوزه می‌توان با برقرار ارتباط بین پیمانکار و زنجیره نهایی کمک‌هایی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت موجود طرح‌های سرمایه‌گذاری افزود: در حال حاضر استان ۲ هزار و ۳۲۵ جواز تاسیس و طرح توسعه با سرمایه‌گذاری ۷۲۸ هزار میلیارد رسال برای اشتغال ۸۹ هزار نفر صادر کرده است.

وی تعداد پروانه‌های مورد بهره‌برداری موجود استان را یک هزار و ۱۷۶ مورد عنوان و تصریح کرد: این واحدهای با سرمایه‌گذاری ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال ۴۷ هزار و ۱۴۶ نفری را ایجاد کرده است.

فغفوری از صدور ۱۸۱ پروانه بهره‌برداری طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریالی و برای اشتغال ۴ هزار و ۳۸۵ نفری صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از ابتدای سال جاری را ۴۶ مورد عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای این تعداد پروانه بهره‌برداری ۸ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال و برای ۷۶۹ اشتغال بوده است.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت صنعتی استان ارائه کرد و گفت: زنجان قطب صنعت سرب و روی کشور، پیشرو در تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق قدرت انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سیم و کابل کشور محسوب می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه زنجان قطب ریسندگی و سایر منسوجات با تولید ۳ هزار تن نخ پنبه است، ادامه داد: استان در حال حاضر قطب تولید مواد شوینده با تولید بیش از یک میلیون تن انواع شوینده مایع و پودر همچنین سایر محصولات سلولزی بهداشتی به شمار می‌رود.

وی به خودکفایی کشور در تولید مفتول‌های آلیاژی و سایر مقاطع فلزی و فولادی اشاره و تصریح کرد: زنجان سهم بالایی در تولید مواد دخانی دارد.

فغفوری به وجود انواع معادن غنی از قبیل روی، سنگ آهن، سیلیس، فلدسپات، خاک صنعتی و سنگ تزئینی که موجب ایجاد صنایع معدنی در استان شده اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و جهت‌گیری استان در راستای سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تشریح طرح‌های صنعتی مهم که از ابتدای استقرار دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: کاغذ سازی صنعتی اشراق، لپان بافت، فولاد نفیس ایرانیان، آنا کیمیا منگنز، پدیده شیمی قرن، حدید تجارت باختر، صنایع چاپ و بسته‌بندی تندیس مینو و طرح توسعه صنعتی مینو از جمله طرح‌های به بهره‌برداری رسیده بوده است.

وی در ادامه با تقسیم طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا به پیشرفت‌های فیزیکی بالا و طرح‌های که مشمول دریافت زمین شده‌اند، افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها به تدریج و از هفته دولت آغاز خواهد شد و چندین پروژه تا آخر سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴


 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا