بین الملل

بودجه نظامی جمهوری آذربایجان با افزایش ۵ درصدی به ۴.۵ میلیارد دلار رسید

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، هزینه‌های نظامی وامنیتی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲ همانطور بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار در بودجه این کشور پیش بینی شده است خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» این مطلب را رسانه‌های جمهوری آذربایجان با استناد به پیش نویس قانون بودجه دولتی این کشور در سال ۲۰۲۲  که در مطبوعات رسمی منتشر شد، گزارش کردند.

بر اساس پیش بینی‌های رسمی، درآمدهای بودجه دولتی  جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۶.۸۲ میلیارد منات (واحد پول این کشور) خواهد رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قرار است ۴.۵ میلیارد دلار به هزینه‌های نظامی جمهوری آذربایجان اختصاص یابد.

جمهوری آذربایجان یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان تجهیزات نظامی جهان به شمار می آید که اخیر خرید های تسلیحاتی این کشور شتاب معنا داری پیدا کرده است.

 این کشور به یکی از بزرگ‌ترین داردندگان تسلیحات نظامی  در منطقه تبدیل شده است و افزایش بالقوه توان نظامی جمهوری  آذربایجان مسئله‌ای است که جمهوری ارمنستان و برخی کشور های همسو با آن را نگران کرده است.

در سال‌های اخیر جمهوری آذربایجان به شکلی معنا دار به تجهیز ارتش خود شتاب بخشیده است. این کشور شماری از تجهیزات خود را در سال‌ها اخیر از ترکیه خریداری کرده است. باکو با رژیم صهیونیستی نیز ارتباطات نظامی گسترده‌ای دارد.گفته می‌شود که این کشور خرید سامانه‌های پدافند موشکی از رژیم اسرائیل را بررسی می‌کند.

یک مقام صهیونیستی  تایید کرد که مقامات جمهوری آذربایجان در حال بررسی این امر هستند. در صورت انجام این معامله، سامانه‌های «کمان-۳» تازه‌ترین نوع جنگ‌افزار دفاعی است که از سوی تل آویو به ارتش جمهوری آذربایجان تحویل داده می‌شود. بهای هر موشکی که از این سامانه برای شکار موشک «دشمن» شلیک شود، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دارد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا