بین الملل

بورل: اروپا ۵۰۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند

بورل: اروپا ۵۰۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت کشورهای عضو این اتحادیه با ارائه ۵۰۰ میلیون یورو کمک نظامی دیگر به اوکراین موافقت کردند.

بورل بعد از نشست شامگاه دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی کمک به اوکراین و تحریم روسیه توضیح داد: «حضار بر سر تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو دیگر به توافق رسیدند. بنابراین، مجموع کمک‌های نظامی به اوکراین ۲ میلیارد یورو خواهد شد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی اظهار داشت که بودجه تخصیص یافته از صندوق «پان-اروپایی» به اوکراین، فقط «نوک کوه یخ» است و حمایت‌های کشورهای اروپایی بسیار بیشتر از این خواهد بود.

این مقام ارشد اروپایی همچنین گفت اعضای این اتحادیه از دولت صربستان انتظار حمایت از تحریم‌های ضد روسی را دارند.

بورل در این‌باره توضیح داد: «اتحادیه اروپا از صربستان انتظار دارد که به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا از غرب بالکان، به تحریم‌های اتحادیه علیه روسیه بپیوندد».

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از وی نوشت:‌ «ما از انتخاب شجاعانه کشورهایی که به طور کامل به سیاست خارجی و تحریم‌های ما می‌پیوندند استقبال می‌کنیم. وزیران [خارجه حاضر در نشست] گفتند که از شرکای خود و اعضای آینده اتحادیه اروپا انتظار دارند به ارزش‌های اروپایی و سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایبند باشند. آنهایی که هنوز این کار را نکرده‌اند، از جمله صربستان باید هر چه سریعتر تحریم‌ها را اجرا کند».

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو تاکید کرد که این ائتلاف نظامی باید حمایت خود از اوکراین را حفظ کند. (جزئیات بیشتر)

 وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکراتی در بروکسل هستند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا بود. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که پوتین گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا