فرهنگ و هنر

نمایشگاه کتاب در دو روز ۷۴ میلیارد تومان فروخت

نمایشگاه کتاب در دو روز ۷۴ میلیارد تومان فروخت

به گزارش خبرگزاری یولن، علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در دومین نشست خبری خود که امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در مصلی برگزار شد، اظهار کرد: روز سوم نمایشگاه با حضور جمعیت متراکم مردم در حال برگزاری است و نمایشگاه به آرامی در جریان است و مردم از رهاورد ناشران، استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه امروز، ۳۸ نشست در نمایشگاه برگزار می‌شود،‌ افزود: عصر امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) برنامه «دختر ماه» به مناسب تولید حضرت معصومه در حیاط صحن اصلی برگزار می‌شود. همچنین به دلیل همزمانی با مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، سه شعبه اخذ رای با مجموع ۱۵ صندوق الکترونیک در نمایشگاه مستقر شده است. همانگونه قبل‌تر اعلام شده بود، امروز نمایشگاه کتاب تا ساعت ۲۱ ساعت ادامه دارد.

رمضانی با اشاره به نظرسنجی‌های روز دوم اظهار کرد: تهویه مناسب و هوای خوب سالن، مکان مناسب‌تر کودک و نوجوان و برنامه‌های جذاب کوشک کتاب سه نقطه قوت و جابه‌جا نشدن ساعت بازدید، اطلاع‌رسانی کمرنگ برنامه جنبی و خراب بودن دستگاه ایستاده لمسی باری جست‌وجوی ناشران را نقاط ضعف نمایشگاه کتاب از نظر مردم بوده است. همچنین مردم خواسته‌اند تعداد دستگاه‌های شارژ موبایل افزایش یابد. علاوه بر این امروز سبدهای چرخ‌دار در دسترس قرار گرفته تا مردم مجبور نباشند، آنچه را که می‌خرند، با دست حمل کنند.

او با اشاره به موضوع نظرسنجی نمایشگاه «مردم با چه وسیله نقلیه‌ای‌ در نمایشگاه حاضر شدند»، گفت: تقریبا نیمی از مردم با مترو به نمایشگاه آمدند؛ ۴۸ درصد با مترو، ۲۸ درصد با خودرو شخصی، ۱۰ درصد اتوبوس و ۹ درصد با تاکسی و ۵ درصد با سایر روش‌ها، خود را به نمایشگاه رساندند. از مردم می‌خواهیم بیشار با وسایل حمل و نقل عمومی تشریف بیاورند. امروز در ساعت‌های ابتدایی ظرفیت پارکینگ مصلی، چهل‌سرا و کنار خیابان تکمیل شده بود.

به گفته سخنگوی نمایشگاه نمره مردم به نمایشگاه در روز دوم ۷۲ از ۱۰۰ است.

او درباره میزان فروش کتاب تا پایان روزم دوم نمایشگاه (بیستم اردیبهشت) نیز گفت: در بخش حضوری نمایشگاه کتاب، ۵۲ میلیارد خرید کردند که ۳۶ میلیارد از طریق درگاه رسمی و ۱۶ میلیارد درگاه‌های غیر رسمی (با توجه آماده نبودن دستگاه‌های کارت‌خوان) به صورت کارت به کارت و فروش نقدی بوده است. در بخش مجازی مردم هم ۲۲ میلیارد تومان خرید داشتند که ۱۵ میلیارد خرید از ناشران و ۷ میلیارد خرید هم از کتابفروشان بود. مجموعا تا پایان روز دوم، ۷۴ میلیارد تومان ثبت شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه است. در مجموع تا پایان روز دوم، ۲۲ میلیارد تومان در بخش مجازی فروش داشتیم که شامل ۱۷۲ هزار نسخه کتاب بود که در ۸۴ هزار بسته ساماندهی شده است. سازمان پست کشور نیمی از این بسته‌ها را تحویل گرفته است.

علی رمضانی همچنین درباره تخلفات نیز گفت: روز اول یک ناشر حکم گرفته بود و پنلش یک روز بسته شده بود. روز گذشته (۲۰ اردیبهشت)، هیئت رسیدگی به تخلفات، ۸ پرونده را رسیدگی کرد که بر اساس رأی این هیئت غرفه یک ناشر، به مدت یک روز بسته شد. همچنین پنل مجازی دو ناشر به مدت یک روز بسته شد.

به گفته رمضانی، با پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس، موج دوم تبلیغات شهری را خواهیم داشت.

۲۴۵۲۴۵

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا