علمی و فناوری

بومی‌سازی دوربین‌های هوشمند متناسب با نیاز صنایع و بخش‌های امنیتی/ هزینه پایین تر نسبت به نمونه وارداتی

به گزارش گروه علم و پیشرفت یولن به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جواد جرجانی مدیر عامل شرکت پویش رایان تصویر درباره نحوه فعالیت این شرکت و محصولات دانش بنیانی آن می گوید: دوربین های مدار بسته و سامانه‌های ذخیره‌ساز این دوربین ها، به صورت کاملا داخلی تولید می‌شود. علاوه بر این تجهیزات، سوئیچ‌های شبکه فیبر نوری را تجاری‌سازی کرده‌ایم.

این تجهیزات ایران‌ساخت، در داخل شرکت طراحی می شود و قطعه گذاری‌ها نیز توسط خود متخصصان مجموعه به مرحله تولید می‌رسد.

 

امکان تولید اختصاصی

با توجه به پیشرفت فناوری و تهدیدهای امنیتی احتمالی، نیاز است دوربین‌های مدار بسته‌ای تولید شود که بتواند به صورت هوشمند امنیت مراکز حساس را تامین کند.

یکی از مهم‌ترین مزیت های فناورانه این محصول نسبت به سایر دوربین های مدار بسته موجود، این است که با توجه به نیاز مشتری، شخصی سازی شده و امکان توسعه محصول وجود دارد. محصولاتی خاص که سازگار با نیاز مشتری است.

بزرگ‌ترین ویژگی این شرکت دانش‌بنیان، این است که با توجه به شرایط جغرافیایی موجود در کشور، می‌توان دوربین‌های مداربسته را تولید کرد. این محصول با خیلی از برندهای مطرح دنیا برابری می کند.

در داخل کشور شرکتی وجود ندارد که این محصول را با فناوری‌های به کار رفته و این کیفیت، طراحی و تولید کند، اما شرکت‌هایی هستند که قطعات را وارد و صرفاً قطعات را مونتاژ می کنند.

 

امکان مراقبت شبانه‌روزی

حراست و مراقبت مکان ها از هجوم خارجی و داخلی و تصمیم‌گیری‌های سطح پایین برای همکاری با واحدهای حراست امکان به وسیله این دوربین ها امکان پذیر می شود.

همچنین تشخیص و شناسایی صورت درهای ورودی، جلوگیری از ورود به مجموعه در ساعات غیرکاری و عدم نفوذ به مکان های حفاظت شده، از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

در مراکزی مثل مراکز تجاری و فروشگاه‌ها با توجه به حساسیت این مراکز و اماکن، می‌توان ترکیبی از موارد هوشمند و پایه را انتخاب و استفاده کرد. این دوبین‌ها توانایی برداشت تصویری دقیق و صحیح از صحنه مورد نظر، توانایی برداشت تصویر در شرایط نوری سخت و دشوار، شرایط آب و هوایی نامناسب و تحلیل هوشمند برخوردار هستند.

 

هزینه پایین‌تر نسبت به نمونه‌های وارداتی

قیمت تمام شده این محصول به نسبت نمونه های مشابهه خارجی ۴۰ درصد قیمت آنها است. این محصولات تاکنون به دلیل شرایط تحریمی کشور و با توجه به امنیتی بودن موضوع شرایط صادرات را نداشته است. میزان اشتغال زایی مستقیم ۴۵ نفر و غیر مستقیم حدود ۱۵۰ نفر مشغول به کار هستند.

جرجانی، درباره مهمترین شریط تسهیل صادرات گفت: در حال حاضر مسیر خرید از کشورهای خارجی، دشوار شده است و  علاوه بر این در داخل کشور هم یک خود تحریمی داریم و باید در داخل به ارگان های زیادی پاسخگو باشیم تا بتوانیم محصولی را به کشور وارد کنیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند در کنار معافیت‌ها و حمایت‌های مالی، زمینه را برای تسهیل روند تولیدات و رفع موانع قانونی فراهم کند.

 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا