بین الملل

بیانیه سه وزیر صهیونیست در پی هشدار مقاومت لبنان درباره میدان گازی «کاریش»

بیانیه سه وزیر صهیونیست در پی هشدار مقاومت لبنان درباره میدان گازی «کاریش»

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، کابینه رژیم صهیونیستی، عصر امروز (چهارشنبه)، به تهدیدات جنبش حزب‌الله درباره سرقت منابع لبنان واکنش نشان داد.

این بیانیه در سایه تنش میان بیروت و تل‌آویو و پس از ارسال یک کشتی صهیونیستی برای استخرج گاز از میدان کاریش صادر شده است؛ میدانی که لبنان آن در محدوده منطقه مورد مناقشه می‌داند و از «آموس هاچشتاین» میانجی آمریکایی خواسته است به بیروت بیاید تا مذاکرات ترسیم مرز دریایی  در این خصوص تکمیل شود.

بنابر گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از  رسانه‌های عبری، وزیران جنگ، خارجه و انرژی رژیم صهیونیستی در پی تهدیدات حزب‌الله در این خصوص مدعی شده‌اند سکوی گازی «کاریش» در محدوده فلسطین اشغالی قرار دارد.

طبق گزارش پایگاه «عرب۴۸»، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» وزیر خارجه و «کارین الهرار» وزیر انرژی این رژیم در بیانیه‌ای مشترک همچنین مدعی شده‌اند که میدان گازی کاریش «یکی از منابع راهبردی اسرائیل است.»

سه مقام صهیونیست یادشده ادعا کردند که این رژیم آمادگی دارد از آنچه «زیرساخت» این رژیم خوانده شده، محافظت و دفاع کنند.

آن‌ها در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شدند که از منطقه مورد مناقشه با لبنان گاز استخراج نخواهند کرد و لبنان باید روند مذاکره با این رژیم را تسریع کند.

«به محض اعلام تجاوز اسرائیل به آبها و نفت ما در دریای مدیترانه، حاضریم نقش خود را در فشار و بازدارندگی در برابر اسرائیل، ایفا کنیم».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد به محض اعلام تجاوز اسرائیل به آبها و نفت ما در دریای مدیترانه، حاضریم نقش خود را در فشار و بازدارندگی در برابر اسرائیل، ایفا کنیم . حزب‌الله آماده است تا با استفاده از ابزارهای مناسب از جمله زور، از حقوق لبنان در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کند.

وی در این خصوص تأکید کرده بود: «در مسئله ترسیم مرزهای دریایی، اگر بن‌بستی در مذاکرات وجود دارد، باید اعلام کنند که مذکرات به بن بست قرار دارد و به پایان رسیده است.»

معاون دبیر کل حزب الل همچنین خاطر نشان کرده بود: «ما [درباره مذاکرات دریایی] مهلتی برای حکومت تعیین نمی‌کنیم؛ زیرا در چنین تصمیمهایی، زیر چتر آن قرار داریم، ولی آن را به تسریع [در نتیجه آن] تشویق می‌کنیم.»

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا