کردستان

بیش از ۱۵۰۰ ورزشکار کردستانی در سامانه فدراسیون جودو ثبت‌نام شده است

جلال کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سنندج، ورزش جودو را کشتی ژاپنی و از رشته‌های المپیکی و مدال‌آور دانست که در آرم المپیک به آن احترام می‌گذارند.

 وی افزود: جودو در لغت به معنی نرمی روش است، این ورزش دفاع شخصی را به ورزشکار می‌آموزد، در این ورزش ورزشکار مهارت از پادر آوردن حریف را می‌آموزد.

رئیس هیات جودو استان کردستان اظهار کرد: جودو جزو رشته‌های پرطرفدار المپیکی است اما کردستان نتوانسته به جایگاه المپیکی و قهرمانی دست یابد.

وی افزود: شرایط جودو در تیپ متوسط به پایین است، ژنتیک کردستان پاسخگوی پرورش رشته‌های سنگین است.

رئیس هیات جودو استان کردستان گفت: یک هزار و ۵۲۵ ورزشکار کردستانی در سامانه  صدور احکام فدراسیون ثبت نام شده‌اند.

کرمی با بیان اینکه بیشتر قهرمانان از مناطق حاشیه شهر هستند گفت: مناطق حاشیه شهر و روستاها از ظرفیت‌های خوبی برای رشد رشته‌های قهرمانی برخوردار است.

وی جودو را نیازمند سالن ویژه و امکانات سخت‌افزاری مناسب دانست و اظهار کرد: خرید وسایل مورد نیاز این رشته بسیار گران ( خرید تشک تاتامی ۱۶۰ میلیون تومان) است.

کرمی با اشاره به اینکه ورزشکاران از رده سنی ۶ تا ۶۰ ساله در این رشته فعالیت می‌کنند افزود: توجه به رده سنی پایین (نونهالان و نوجوانان) اولویت برنامه‌های هیات پس از پایان کرونا است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا منجر به تعطیلی فعالیت جودوکاران در باشگاه‌ها شده است اظهار کرد: اکثر رشته‌های ورزشی مانند کشتی و جودو جزو رشته‌های پرخطر بوده که فعالیت‌های آن متوقف شده است.

وی افزود: گرچه در این دوران فعالیت‌های ورزشی کمرنگ شده اما به همت مربیان برخی کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ورزش و جوانان یک ریال به هیات کمک نکرده است خواستار شفاف سازی و تقسیم عادلانه بودجه به هیات‌های ورزشی شد.

وی ورزش استان را نیازمند برنامه‌ریزی درست و منطقی دانست و بر بودجه‌بندی برنامه‌ریزی شده در حوزه ورزش تاکید کرد.

کرمی توسعه ورزش جودو را نیازمند حمایت مالی دانست و اظهار کرد: اعزام مسابقات جهانی نیازمند جذب اسپانسر و منابع مالی است.

وی یادآور شد: هم اکنون در شهرستان‌های سنندج ، سقز، بانه، کامیاران ، مریوان ، دهگلان، قروه، بیجار و صاحب هیات جودو فعال است.

به گفته رئیس هیات جودو استان کردستان، سالن جودو در شهرک بهاران و باشگاه استقلال سنندج دایر است.

وی جایگاه جودو کردستان را در فدراسیون مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مربیان، مدرسان و داوران توانمندی در رشته جودو فعالیت می‌کنند.

وی از برگزاری مسابقات نونهالان و استعدادهای برتر در سنندج خبر داد و گفت: در پی تعامل رییس هیات با آموزش و پرورش جودو در آموزش و پرورش مجددا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس هیات جودو استان کردستان با اشاره به اینکه جودو بانوان از سال ۸۸ در استان فعال شده است افزود: بانوان حضور چشمگیری در رشته جودو دارند و توانستند موفقیت‌های خوبی کسب کنند.

به گفته وی، بانوان در سال ۹۸ موفق به کسب کاتا جودو و ۲ مدال طلا شدند، همچنین در مهر سال جاری در مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان ۲ مدال برنز کسب کردند.

کرمی در ادامه به موفقیت‌های آقایان اشاره کرد و کسب مدال طلای جوانان در سال ۹۷، کسب مدال نقره ۸۱ کیلوگرم در اردوی تیم ملی را از موفقیت‌های جوانان کردستانی در مسابقات عنوان کرد.

وی از برگزاری مسابقات نونهالان و استعدادهای برتر با حضور تیم‌های شهرستانی هفته آینده در سنندج خبر داد و گفت: تیم منتخب بهمن سال جاری به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

به گفته رئیس هیات جودو استان کردستان، تیم بزرگسالان استان جهت شرکت در مسابقات کشوری ۲۸ آذر به خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا