چهارمحال و بختیاری

بیش از ۳۸ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مختومه شد/ تلاش برای سازش در ۴ پرونده قتل

به گزارش یولن از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، کرم شیخ‌پور گفت: در هفت ماهه گذشته تعداد ۳۹ هزار و ۷۵۹ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۷۱۴ فقره آن مختومه شده است.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های مختومه، ۴۹ درصد، پرونده‌های اختلافی بود که بیش از ۲۹ درصد آنها به صلح و سازش منجر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال تعداد سه فقره پرونده قتل عمد در استان به صلح و سازش و اعلام رضایت منجر گردید و در حال حاضر نیز چهار پرونده قتل دیگر در دستورکار سفیران و طلایه‌داران صلح قرار دارد که نتایج این پرونده‌ها در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

شیخ‌پور در خصوص فعالیت شوراها در دعاوی مالی، کیفری و خانواده تشریح کرد: شوراهای حل اختلاف در دعاوی کمتر از ۲۰ میلیون تومان صلاحیت کامل رسیدگی دارند و چنانچه این دعاوی به سازش منجر نشود از طریق قضات شورا و دوایر اجرای احکام شوراها اقدامات مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: در دعاوی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان و همچنین دعاوی کیفری نیز اگر صلح و سازشی حاصل نشد پرونده به محاکم قضایی ارجاع می‌شود.

شیخ‌پور مبنای عمل در دعاوی خانواده را ارائه مشاوره و برقراری صلح و آشتی در میان زوجین عنوان کرد و بیان داشت: در دعاوی خانواده متخصصان امور خانواده با زوجین جلسات مشاوره برگزار و  چنانچه ایشان حاضر به بازگشت و شروع مجدد زندگی نباشند پرونده‌شان به دادگاه‌های خانواده فرستاده می‌شود.
انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا