زنجان

بیلی که جان ۳ کارگر را گرفت!

به گزارش خبرگزاری یولن در زنجان، چهار عصر روز سه‌شنبه چهارم آبان بود که گزارش اورژانس از یک حادثه تلخ در زنجان خبر داد، حادثه ای که سه کشته و چهار مصدوم برجای گذاشت.

حادثه شرکت فولاد ناب آرش ابهر در این روز موجب مرگ سه تن از کارگران این مجموعه شد، شنیده‌ها از این حادثه حکایت از این داشت کارگران حاضر در این شرکت به هوای خالی بودن مخزن این شرکت از گاز نیتروژن در حال فعالیت در بالای منبع بودند که بیل دستی یکی از کارگران به داخل مخزن می‌افتد، وی برای برداشتن بیل خود به داخل مخزن می‌رود اما با توجه به اینکه مخزن پر از گاز نیتروژن است که می‌تواند گاز خفه کننده باشد دچار خفگی می شود.

مشاهده مرگ همکار موجب می‌شود کارگر دوم به هوای نجات دوستش به داخل مخزن وارد شود و نفر سوم نیز پشت سر وی برای نجات آن دو به داخل مخزن وارد می‌شوند که هر سه نفر جان خود را از دست می‌دهند، پس از این سه نفر کارگران بعدی به دستور سرکارگر با تجهیزات لازم وارد مخزن شده و خوشبختانه با سلامت از مخزن خارج می‌شوند.

محمدرضا انصاری اضافه کرد: متاسفانه گاز نیتروژن جان سه نفر از کارگران شرکت فولاد ناب آرش ابهر را گرفت و چهار نفر دیگر را دچار حادثه کرد.حادثه به حدی تلخ است که نمی‌شود باور کرد خارج کردن یک بیل سه نفر را به کام مرگ بکشاند و زمینه مصدوم شدن چهار نفر دیگر را به دنبال داشته باشد برای همین موضوع را از سرپرست اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان زنجان پیگیر می‌شویم که وی ضمن تایید این خطای انسانی در حادثه شرکت فولاد ناب آرش محرز ، گفت: پیگیری‌ها برای برخورد با عاملان حادثه ادامه دارد.

سرپرست اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یک ساعت بعد از حادثه رئیس اداره کار شهرستان ابهر در محل حادثه حضور یافت و  موضوع به صورت تخصصی بررسی شد، گفت: ظرف ۱۲ ساعت بررسی موضوع به صورت تخصصی انجام و گزارش و شرح حادثه آماده شد.

انصاری با اشاره به اینکه گزارش به مقام عالی استان و دستگاه‌های نظارتی ارسال شده است، تاکید کرد: پیگیر حق و حقوق خانواده‌های فوتی‌های این حادثه هستیم.

سرپرست اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه شرکت از نظر تجهیزات ایمنی در سطح بالایی دارد، تصریح کرد: عدم توجه به نکات ایمنی و رعایت نکردن اصول حفاظت فنی منجر به این حادثه شده است.

عامل حادثه کیست؟

حال باید این سؤال را طرح کرد که عامل و مقصر اصلی این حادثه کیست؟ کارگرانی که نکات ایمنی را رعایت نکردند، مدیری که آموزش لازم به کارگران در زمینه محیط کاری ارائه نداده است و یا سرکارگری که دیر از تجهیزات موجود در شرکت استفاده کرده و کوتاهی وی سه جوان که گفته می‌شود به تازگی در این شرکت مشغول به کار شده‌اند را به کام مرگ کشانده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه به خبرنگار یولن می‌گوید: پس از وقوع حادثه تیمی وضعیت ایمنی شرکت و علل وقوع این حادثه دلخراش را بررسی کرده و گزارش آن را تهیه و ارائه داده است.

رسول احدی با بیان اینکه این گزارش به استاندار زنجان و مدیران قضائی استان ارائه شده است، تصریح کرد: جزئیات گزارش در دست نیست و پس از اتخاذ تصمیمات اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی با تایید مطالب فضای مجازی مبنی بر افتادن بیل و تلاش کارگران برای خارج کردن این شی از مخزن گفت: اثبات قانونی این موضوع مهم است و این مهم نیازمند زمان و بررسی دقیق آن است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


۲۰۲۱-۱۱-۰۵ ۰۲:۰۶:۰۴

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا