سلامت

بیمارستان‌های تامین اجتماعی خراسان جنوبی پزشک متخصص نیاز دارند

فرزاد فیروزی روز پنجشنبه در حاشیه نشست سرپرست سازمان تامین اجتماعی با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: حل مشکل کمبود متخصص در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان نیازمند همکاری بیمه سلامت در عدم حذف ضریب کای متخصصین و همکاری دانشگاه علوم پزشکی در اجرای تبصره ح ذیل ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه است.

وی گفت: وزارت بهداشت متولی تربیت نیروی انسانی متخصص است و لازم است با مجموعه تامین اجتماعی همکاری داشته باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: این سازمان زیرساخت‌های خوبی را در بخش درمان استان فراهم کرده است که امیدواریم با همراهی و مشارکت مسوولان استانی از ظرفیت زیرساخت‌های تامین اجتماعی برای بهبود وضعیت درمان مجموعه استفاده شود.

وی گفت: ظرفیت ۲۰۰ پزشک متخصص جوان را به عنوان ضریب کای دانشگاه علوم پزشکی در رشته‌های متنوع در خراسان جنوبی داریم که در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و شهرستان‌هایی که مرکز ملکی داریم به‌خوبی می‌توانند همراهی کنند.

فیروزی اظهار داشت: در قالب تبصره ح ذیل ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه مقرر شده که متخصصان ضریب کای دانشگاه با مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی همکاری کنند.

وی افزود: توافق‌نامه این تبصره بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی امضا و در بسیاری استان‌های کشور هم اجرایی شده است که برای اجرای آن در خراسان جنوبی نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت هم در این زمینه مسوول است و چنانچه ضریب کای متخصصان را در مراکز دانشگاهی حذف کند، این افراد امکان تعامل و همراهی با مجموعه ما را نخواهند داشت.

وی گفت: لازم است همکاری‌های لازم توسط بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد تا این طرح در استان ما هم اجرایی شود.

فیروزی با بیان اینکه براساس قانون سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود شده است افزود: در عین حال قانونگذار تامین زیرساخت لازم و مجوزهای لازم را برای این سازمان ندیده است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی قبلا سهمیه متخصص از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی داشت که این سهمیه لغو شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان این پزشکان با ما همکاری خواهند داشت و بهره آن را هم مردم استان خواهند برد.

وی درخصوص خروج بیمارستان تامین اجتماعی استان از حالت هیات امنایی گفت: سرپرست سازمان تامین اجتماعی دستور داد که کارگروه مشترکی با مسوولان هلدینگ درمان سازمان تامین اجتماعی و مسوولان متولی گرفته شود و در این کارگروه برای این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

مشمولان طرح نیروی انسانی افرادی هستند که براساس قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به ازای تحصیل در دانشگاه (رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی) تعهد خدمت در سازمان‌های مشمول را دارند و شامل دو بخش طرح و ضریب k است. خدمت طرح شامل حال همه پزشکان عمومی و دانش آموختگان تا مقطع دکترای رشته‌های پیراپزشکی بوده و خدمت ضریب k فقط مخصوص پزشکان متخصص است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا