سلامت

بیمارستان ولیعصرقائمشهر به دستگاه سونوگرافی پیشرفته قلب مجهز شد

بیمارستان ولیعصرقائمشهر به دستگاه سونوگرافی پیشرفته قلب مجهز شد

یزدان اکبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن به اعلام این خبر افزود: سازمان تامین اجتماعی برای خرید و استقرار این دستگاه حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف کرد تا خدماتدهی به بیماران این سازمان در بخش قلب تسهیل شود. 

وی در تشریح کاربرد این دستگاه گفت: دستگاه سونوگرافی داخل عروق قلب در مواردی که به دلیل تنگی عروق ، مشاهده قطر رگ در آنژیوگرافی قابل مشاهده نیست ، کاربرد دارد. در روش آنژیوگرافی بررسی رگ های کرونر قلب انجام شده و در صورت لزوم این تنگی ها توسط ” بالن ” و گذاشتن “استنت ” برطرف می شود .

رییس بیمارستان ولیعصر قائمشهر اظهار داشت: از آنجا که بررسی تنگی عروق توسط آنژیوگرافی یک کار سطحی طولی است ، ممکن است اندازه گیری سطح مقطع تنگی کاملا دقیق نباشد و بر  این استان دستگاه سونوگرافی می تواند سطح داخل رگ را به لحاظ مقدار تنگی و سطح مقطع محل تنگی و طول آن اندازه گیری کند .

اکبری این مجموعه را قطب خدمات درمانی بیماری های قلبی و عروقی سازمان تامین اجتماعی به پنج استان مازندران، گیلان، گلستان، سمنان وخراسان شمالی عنوان کرد ، گفت: ماهانه در این مرکز فقط حدود ۷۰ بیمار مورد جراجی قلب قرار میگیرند که نشان دهنده حجم بالای مراجعات است.

بیمارستان ولیعصرقائمشهر به دستگاه سونوگرافی پیشرفته قلب مجهز شد

افزایش جذب پزشکان فوق تخصص در بیمارستان ولیعصر

رییس بیمارستان ولیعصر قائمشهر با اشاره به حجم بالای مراجعات به خصوص از استانهای دیگر افزایش کادر پزشکی را نیاز مجموعه دانست و گفت: طبق برنامه‌ریزی ها تا پایان امسال پنج پزشک فوق تخصص قلب از جمله اکومری ، الکتروفیزیولوژیست و آنژیوگرافی در این بیمارستان آغاز بکار خواهند کرد تا خدمات رسانی بیشتری به بیماران ارائه شود.

اکبری  ابراز امیدواری کرد که بافعال شدن این رشته های فوق تخصصی در این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان در رده بالا همچون بیمارستان جراحی قلب شهید رجایی تهران، بتوانیم خدمات گسترده و تخصصی تر به مردم استان های شمالی ارائه شود.

بیمارستان ولیعصر  قائمشهر یکی از پنج بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مازندران است که سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۴۸ بر می گردد و هم اکنون با در اختیار داشتن ۳۲۴ تخت بستری خدماتدهی به بیمه شدگان را به صورت رایگان انجام می دهد .

همچنین در سال ۱۳۹۴ بخش جراحی بیمارستان ولیعصر در قالب یک ساختمان دیگر همجوار با این بیمارستان فعالیت خود را آغاز کرده است که این مرکز کانون مهمی برای انجام اقدامات درمانی قلبی بیماران محسوب می شود که علاوه بر آنژیوگرافی ، استنت گذاری و گذاشتن بالن ، درمان بیماران قلبی به صورت جراحی قلب باز در این مرکز انجام می شود .
 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا