کرمان

بین شهرستان‌های کرمان تبعیض ورزشی نداریم/فعالیت ۴۶ تیم ورزشی کرمان در لیگ برتر

به گزارش یولن از کرمان، میثم پاریزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با اشاره به اینکه استان کرمان ۴۰۷ شهید ورزشکار دارد اظهار داشت: ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در سراسر استان کرمان پیش‌بینی کرده بودیم اما تا امروز بیش از ۴۰۰ برنامه اجرا شده و برنامه‌های دیگری هم در دست اجراست.

وی در ادامه سخنان خود به بیان رویدادهای دو سال مدیریت خود در اداره کل تربیت بدنی پرداخت و ابراز داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا امروز ۲۰۸ هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه شده است که آمار قابل قبولی‌ست و رتبه سوم در این زمینه را در کشور داریم.

پاریزی اضافه کرد: افزون بر ۹۲ میلیارد تومان برای ۱۲۰ پروژه طی دو سال گذشته هزینه شده است و پروژه‌های بزرگی را در شهر کرمان، رفسنجان و شهربابک در دست اقدام داریم که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.

وی از جایگاه مناسب ورزش کرمان در کشور سخن به‌میان آورد و عنوان کرد: بیش از ۸۶ تیم در لیگ‌های کشوری داریم و ۴۶ تیم در سطح رقابت لیگ‌های برتر هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از فعالیت ۲۶ تیم آقایان و ۲۰ تیم بانوان در سطح لیگ برتر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه بانوان یک‌هزار و ۱۶۰ برنامه را طی یک سال و نیم گذشته برگزار کرده‌ایم و شرایط واقعی داریم، نه اینکه فقط گزارش دهیم.

پاریزی از کرمان به عنوان مهد ورزشکاران پارالمپیکی و پارآسیایی نام برد و اظهار داشت: در یک و نیم سال گذشته ۱۰۵ اعزام ورزشکاران بانو به مسابقات را داشته‌ایم و ۴۲ ورزشکار ملی‌پوش را داریم و کسب سومین مدال طلای زهرا نعمتی در مسابقات پارالمپیک را داشتیم.

وی بیان داشت: بحث تبعیض در بین شهرستان‌های تابعه استان کرمان مطرح می‌شود و این در شرایطی‌ست که شهرستان‌های دارای شرکت‌های صنعتی توانسته‌اند به علت سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها از سایر نقاط پیش‌تر باشند و در بقیه شهرستان‌ها ما با دیگر نقاط کشور برابر هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ابراز کرد: همه می‌توانند قهرمان سلامت خودشان باشند و برای عمومی‌کردن و همگانی‌کردن ورزش می‌توان از فضاهای موجود استفاده کرد.

پاریزی تصریح کرد: بیش از ۴ هزار مربی و ورزشکار در کرمان به علت شیوع کرونا از کار بیکار شدند و تسهیلاتی برای باشگاه‌ها و مربیان پرداخت کردیم که با گردش مالی باشگاه‌ها قابل مقایسه نیست.

وی یادآور شد: برای بازپس‌گیری ساختمان‌های اداره کل ورزش و جوانان از جمله مکان فعلی فرهنگسرای کوثر تلاش کرده‌ایم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این اتفاق روی دهد؛ زیرا ما سند این ساختمان‌ها را در دست داریم و متعلق به ورزش و جوانان هستند.

پاریزی با اشاره به اینکه معیار انتخاب رؤسای هیئت‌های ورزشی به شکل استانی نیست، اضافه کرد: شرایط کرونایی اجازه نداد رده‌های سنی ما مشغول ورزش شوند و حتی استقبال در باشگاه‌ها هم با وجود اینکه شرایط کرونایی بهتر شده اما هنوز خوب نشده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا