بین الملل

تأکید امیرعبداللهیان بر اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی

تأکید امیرعبداللهیان بر اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی یولن، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در مراسم روز جهانی قدس که به صورت برخط و به زبان انگلیسی برگزار شد، طی سخنانی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد. 

وزیر امور خارجه از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و به خصوص سازمان همکاری اسلامی خواست که اقدام فوری برای مقابله با جنایات این رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره)، یاد عماد مغنیه، شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی و عباس الموسوی و شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به شکست طرح معامله قرن خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال جبران این شکست در عادی سازی روابط خود با برخی کشورهاست. 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به طرح سیاسی و دموکراتیک پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع فلسطین که نزد دبیرخانه سازمان ملل متحد ثبت شده مبتنی بر پایان اشغالگری و برگزاری رفراندوم (همه پرسی) با حضور ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و تمام آوارگان  از سوی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری مطرح شد، اشاره کرد.

وی توضیح داد:‌ براساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی ­الاصل قادر خواهند بود از طریق رفراندوم نوع نظام قانونی حاکم بر سرنوشت خود را انتخاب کنند.

گفتنی است، طرح پیشنهادی رهبر معظم انقلاب درباره حل مسئله‌ فلسطین در رزمایش صدهزار نفری بسیجیان مطرح شد. این طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران، چهار مرحله‌ای است. بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین ابا و اجدادی خود. برگزاری انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطین؛ اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی. تشکیل نظام سیاسی منتخب اکثریت براساس رفراندوم.  تصمیم‌گیری از سوی نظام سیاسی منتخب اکثریت برای سایر ساکنان در فلسطین اشغالی که مردم اصلی آن محسوب نمی‌شوند.

امیرعبداللهیان همچنین گفت که رژیم صهیونیستی در حال حاضر در ضعیف‌ترین روزها به سر می‌برد و مقاومت امروز در بهترین شرایط خود قرار دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از مردم فلسطین تا زمانی که دولت فلسطینی در سرزمین اصلی فلسطین به پایتختی قدس شریف مستقر شود، ادامه خواهد داد.

گفتنی است، روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه­ ماه مبارک رمضان هر سال، در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ به ابتکار امام خمینی (ره) و در حمایت از ملت و آرمان فلسطین، نامگذاری شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا