بین الملل

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مونیخ حضور دارد، در حاشیه پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ و در ادامه رایزنی‌ها با مقامات شرکت کننده، دیروز (جمعه) ۲۹ بهمن ماه با «ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند دیدار و در خصوص وضعیت روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک به بحث و رایزنی پرداخت. 

امیرعبداللهیان در این دیدار بر لزوم تلاش دو کشور برای نزدیک تر کردن دیدگاه‌های ایران و هلند و اجرایی شدن توافقات فیمابین برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تأکید کرد. 

* ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز ایران

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین به تشریح آخرین وضعیت روند مذکرات رفع تحریم‌ها در وین پرداخت و ضمن تبادل نظر با همتای هلندی خود در این خصوص، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع همه تحریم‌های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز کشورمان در روند مذاکرات جاری در وین تأکید کرد.  

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. (اینجا بخوانید)

* لزوم عمل جامعه جهانی به وظایف خود در قبال افغانستان/ خاتمه جنگ در یمن

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با همتای هلندی در مورد وضعیت افغانستان و اولویت کمک‌های انسانی و رسیدگی به وضعیت آوارگان و پناهجویان افغانستانی، لزوم عمل جامعه جهانی به وظایف خود در قبال این کشور را یادآور شد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین به وضعیت بغرنج یمن و در حال خارج شدن این وضعیت از کنترل اشاره کرد و گفت: این وضعیت به هیچ وجه به نفع کشورهای منطقه نیست و ضروری است همه کشورها با مسئولیت پذیری به وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن از طریق پایان جنگ و تجاوز نظامی و پیگیری راهکار سیاسی خاتمه بخشند. 

* سفر وزیر خارجه هلند در آینده نزدیک به تهران/ امیدواری به حصول توافق در وین

 «ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز خرسندی از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد بزودی به تهران سفر و از نزدیک با وزیر امور خارجه کشورمان در مورد توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کند. 

وزیر خارجه هلند همچنین با ابراز امیدواری نسبت به حصول توافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای ورود به شرایطی جدید، بر آمادگی هلند برای گسترش روابط دوجانبه و ارتقای همکاری‌ها با ایران تأکید کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس جمهور اسلوونی، دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه بوسنی، قطر، هند، آلمان، بلژیک، سوئد و عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ از دیروز جمعه به مدت سه روز در شهر مونیخ در حال برگزاری است. حسین امیرعبداللهیان بدین منظور دیروز (جمعه) وارد مونیخ شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا