بین الملل

تأکید وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر روابط نزدیک و خدشه ناپذیر با ایران

تأکید وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر روابط نزدیک و خدشه ناپذیر با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، در تماس تلفنی امروز (شنبه) ۲۴ اردیبهشت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، طرفین در خصوص توسعه همکاری‌ها در حوزه های مختلف روابط دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس، ماموریت مشترک وزارت خارجه های دو طرف در توسعه مناسبات سیاسی را مورد تاکید قرار داد. 

وی با اشاره به ملاقات سال گذشته روسای جمهور دو کشور تصریح کرد: توافقات مهمی در سطح روسای جمهور صورت گرفته است که اجرای کامل آن در دستور کار مشترک دو کشور قرار دارد.

وزیر امورخارجه کشورمان برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی در باکو را از جمله پیشرفتهای مهم اخیر در توسعه مناسبات دوجانبه عنوان کرد.

امیرعبدالللهیان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی به برگزاری مجمع پارلمان های اکو در جمهوری آذربایجان اشاره و ابراز امیدواری کرد اجلاس پیش رو موجب ارتقای بیش از پیش سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شود. 

جیحون بایراموف نیز با اشاره به لزوم توسعه مناسبات فیمابین و اعلام آمادگی برای تداوم سفرهای دیپلماتیک و تقویت مناسبات سیاسی در سطوح مختلف، بر روابط نزدیک و خدشه ناپذیر دو کشور تاکید کرد. 

وی با اشاره به توافقات دو رئیس جمهور، حضور شرکتهای ایرانی در بازسازی قره باغ را گام مهمی در این فرآیند خواند. 

طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت تداوم رایزنی و همکاری های منطقه ای و بین المللی و دور نگهداشتن روابط از توطئه دشمنان دو ملت و دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا