بین الملل

تأکید چهار کشور بر اهمیت سازش کشورهای عربی با تل‌آویو

تأکید چهار کشور بر اهمیت سازش کشورهای عربی با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «آنالنا بائر بوک» وزیر خارجه آلمان نشستی را در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست بر ضرورت توقف هر گونه اقداماتی که به تضعیف راه‌حل دو دولت و افق صلح عادلانه و دائمی منجر می‌شود بویژه شهرک‌سازی و توسعه آن، مصادره اراضی و کوچاندن فلسطینیان از خانه‌هایشان از جمله در قدس شرقی، تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است که نشست مذکور با هدف استمرار هماهنگی و رایزنی برای پیشبرد روند سازش در غرب آسیا و تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولت برگزار شد و وزرای چهار کشور ضرورت احترام به حقوق ساکنان محله الشیخ جراح و محله سلوان در شهر قدس را مورد تأکید قرار دادند.

آنها همچنین پایبندی به حمایت از تلاش‌های مربوط به تحقق صلح عادلانه، فراگیر و دائمی به منظور احقاق حقوق مشروع همه طرف‌ها بر اساس راه‌حل دو دولت مطابق با قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله طرح صلح عربی را مهم خواندند و گفتند که ازسرگیری مذاکرات جدی و مستقیم بین طرف‌ها تحت حمایت سازمان ملل و کمیته چهارجانبه ضرورت دارد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزرای خارجه چهار کشور یاد شده همچنین بر اهمیت تمامی توافقنامه‌های سازش بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تأکید کرده و گفتند که این توافقنامه‌ها به حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت و تحقق صلح فراگیر و دائمی کمک می‌کند.

وزرای خارجه این چهار کشور همچنین با تأکید بر تداوم تلاش‌ها برای ایجاد چشم‌اندازهای واقع‌بینانه جهت ازسرگیری روند سیاسی معتبر گفتند که تحقق صلح عادلانه و دائمی، یک هدف استراتژیک و به نفع همه است و اساس امنیت و ثبات منطقه‌ای به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا