سمنان

تأیید آسیب جسمی معلول سندروم داون/ بهزیستی: قابل‌قبول نیست حقوق مددجویان تضییع شود

تأیید آسیب جسمی معلول سندروم داون/ بهزیستی: قابل‌قبول نیست حقوق مددجویان تضییع شود

به گزارش یولن از سمنان، اداره کل بهزیستی استان سمنان در واکنش به گزارش یولن در خصوص گلایه‌های خانواده معلول سندروم داونی که دچار ضرب و جرح شدید در یکی از مراکز توانبخشی سمنان شده بود (اینجا بخوانید)، توضیحاتی برای این خبرگزاری ارسال کرده که در آن آمده است: همه مراکز نگهداری از معلولان در استان توسط بخش غیردولتی اداره شده و تحت نظارت این اداره کل هستند و حقوق کلیه جامعه هدف بهزیستی مورد احترام و محفوظ بوده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

در ادامه تأکید شده است: در روزهای اخیر، به یکی از توانخواهان مقیم در یکی از مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان ذهنی استان آسیب جسمی وارد شده است. این اداره کل پس از دریافت گزارش مبنی بر احتمال ضرب و شتم یکی از توانخواهان در مرکز، تیمی متشکل از معاونت، حراست و بازرسی، رئیس شهرستان و کارشناس ستادی را به مرکز اعزام کرد و موضوع را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

در بخش دیگری تصریح شده: در حال حاضر، موضوع سلامت توانخواه و بررسی نحوه اداره خدمات مرکز در حال پیگیری و اقدام است که متعاقباً در صورت وصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه آمده است: مددجویان و توانخواهان همواره خط قرمز سازمان بهزیستی بوده؛ به حکم شرع، قانون و وظیفه موظف هستیم از جامعه هدف حمایت کنیم و برای ما قابل‌قبول نیست که در مراکز تحت نظارت بهزیستی، حقوق به‌حق مددجویان نادیده گرفته شده یا تضییع شود و در صورت اثبات موضوع، مطابق قوانین و مقررات اقدام قانونی انجام خواهد شد.

یولن بر اساس سوژه‌ای که در سامانه سوت‌زنی فارس ثبت شده است، مطلع شد که یک بیمار سندروم داون با شرایطی نامناسب از یک مرکز توانبخشی در سمنان، با آمبولانس به بیمارستان کوثر این شهر منتقل شده است.

«مهدی»، برادر این بیمار سندروم داون است که در پیگیری‌های بعدی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار یولن در سمنان، ماجرا را شرح داد و ادعاهایی را درباره شرایط نامساعد جسمانی برادرش در پی ضرب و جرح در این مرکز توانبخشی مطرح کرد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا