بین الملل

تاکید ائتلاف نوری المالکی بر ضرورت توافق برای انتخاب رؤسای عراق

تاکید ائتلاف نوری المالکی بر ضرورت توافق برای انتخاب رؤسای عراق

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، ائتلاف دوله القانون روز گذشته تاکید کرد که توافق برای انتخاب روسای جمهور، پارلمان و نخست‌وزیر عراق تبدیل به یک ضرورت شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، «جواد البولانی» یکی از نمایندگان ائتلاف دوله القانون گفته است: «بعد از رخدادهای جدید در وضعیت سیاسی و غیبت آشکار جریان‌های سیاسی در جلسه رای گیری برای جایگاه ریاست‌جمهوری، حصول توافق برای انتخاب روسای جمهور، پارلمان و نخست‌وزیر تبدیل به یک ضرورت شده است».

وی در ادامه افزود: «لازم است تا جریانات سیاسی عراقی تلاش بیشتری برای تشکیل ائتلاف پارلمانی داشته باشند؛ ائتلافی که قادر باشد کشور را به ساحل امنیت برساند. به همین خاطر یک توافق گسترده و حکومت حداکثری می‌تواند به نیاز این مرحله عراق پاسخ دهد».

جواد البولانی با اشاره به تداوم تلاش‌های کنونی برای گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی مختلف عراق، اذعان کرد: «امیدواریم که همگان به سوی تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر حرکت کنند».

این اظهارات در حالی است که  روز دوشبه هفته گذشته علاوه بر جریان «صدر»، ائتلاف سُنی «حاکمیت» و فراکسیون پارلمانی ترکمن‌های عراق نیز جلسه پارلمان این کشور را برای تعیین رئیس جمهوری تحریم کردند؛ از آن زمان تاکنون بغداد در یک وضعیت بن‌بست سیاسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا