بین الملل

عراق به سامانه‌های هوایی پیشرفته مجهز می‌شود

عراق به سامانه‌های هوایی پیشرفته مجهز می‌شود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، فرماندهی پدافند هوایی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور، روز یکشنبه از ورود سامانه‌های پیشرفته دفاع از حریم هوایی در سال جاری خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» در حاشیه مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سال تاسیس پدافند هوایی، «معن السعدی» فرمانده پدافند هوایی این کشور گفت: «فرماندهی پدافند هوایی به سامانه‌های شناسایی  (رادار) و پردازش اعم از موشک و توپ مجهز است؛ سامانه‌هایی که کنترل حریم هوایی کشور را ممکن می‌سازند.»

السعدی در ادامه افزود: «پدافند هوایی برای مجهزشدن به سامانه‌های دفاع هوایی به حمایت و پیشرفت بیشتری نیاز دارد تا همگام با تحولات جهان پیش برود؛ چرا که هر کشوری که کنترل و سلاح دفاع هوایی قوی‌تری داشته باشد، تسلط بیشتری بر حریم هوایی و حمایت از حاکمیتش خواهد داشت».

وی در اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده از دو سال اخیر تاکنون درخصوص سامانه‌های دفاع هوایی عراق، گفت: «هدف از انعقاد قراردادها در این زمینه، از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش، حمایت از نیروهای پافند هوایی و افزایش قدرت جنگاوری آن‌هاست».

فرمانده پدافند هوایی عراق اذعان کرد: «امیدواریم امسال سامانه‌های پیشرفته مدرن به تجهیزات موجود ما اضافه شوند؛ تا قابلیت‌های رزمی دفاعی و حفاظت از حریم هوایی را افزایش دهند».

پیش از این دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرده بود که برای به حداکثررساندن توانایی‌های نیروی هوایی، نسبت به واردات سه نوع رادار پیشرفته و تعدادی هواپیمای چندمنظوره از جمله هواپیماهای جنگنده اقدام کرده است».

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا