بین الملل

تاکید بر تقویت روابط دوجانبه محور گفت‌وگوی روسای جمهور تاجیکستان و مغولستان

تاکید بر تقویت روابط دوجانبه محور گفت‌وگوی روسای جمهور تاجیکستان و مغولستان

به گزارش خبرنگار یولن در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «اوخناگین خورلسوخ» رئیس جمهور مغولستان به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور پیام‌های تبریکی رد و بدل کردند.

در پیام رحمان ضمن تبریک صمیمانه رئیس جمهور مغولستان به این مناسبت آمده است: مایه خرسندی است که طی سه دهه گذشته، کشورهای ما بر اساس اصول برابری، درک متقابل، اعتماد و احترام متقابل به سطح خوبی از روابط همکاری دست یافته و امروز در جهت ارتقا بیشتر آنها تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور تاجیکستان ضمن ابراز حمایت کشورش از تقویت و گسترش روابط دوستانه و مشارکت سازنده با مغولستان در زمینه‌های مختلف مورد علاقه دو طرف، ابراز اطمینان کرد که روابط بین دولتی میان دو کشور دوست از طریق تلاش‌های مشترک و دستیابی به سطح کیفی جدید و محتوایی در راستای منافع اساسی مردم دو کشور، ادامه خواهد یافت.

رحمان در خاتمه پیام خود برای رئیس جمهور مغولستان سلامتی، بهروزی و موفقیت و برای مردم دوست این کشور صلح، ثبات و رفاه را آرزو کرده است.

رئیس جمهور مغولستان نیز در پیام خود به نمایندگی از مردم کشورش و از طرف خودش سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین این کشور و تاجیکستان را صمیمانه به رئیس جمهور تاجیکستان و مردم این کشور تبریک گفت.

وی ضمن ابراز خرسندی از توسعه موفق روابط دوستانه سنتی و همکاری بین مغولستان و تاجیکستان طی سی سال گذشته اظهار داشت: خوشحال خواهم شد در راستای غنی‌سازی بیشتر روابط بین دو کشور با محتوای واقعی با شما همکاری کنم.

در پایان رئیس جمهوری مغولستان برای همتای تاجیکی خود سلامتی، موفقیت‌های بزرگ و برای مردم دوست تاجیکستان رفاه را آرزو کرده است.

روابط دیپلماتیک بین تاجیکستان و مغولستان در ۲۴ آوریل سال ۱۹۹۲ برقرار شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا