بین الملل

تاکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار وزیر امور عمومی لبنان با همتای عراقی

تاکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار وزیر امور عمومی لبنان با همتای عراقی

به گزارش گروه بین الملل یولن، «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان بعد از ظهر امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال «ناصر حسین بندر الشبلی» همتای عراقی خود قرار گرفت.

علی حمیه پس از آن در مقر وزارت حمل و نقل عراق با همتای عراقی خود در حضور سفیر لبنان در عراق دیدار کرد و پاره‌ای از مسائل مهم مربوط به حوزه حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی را بررسی کردند.

بر اساس اعلام بیانیه وارت حمل و نقل عراق، الشبلی در این دیدار بر اهمیت باز کردن افق همکاری مشترک و تبادل تجربیات بین دو کشور تاکید کرد به طوری که به نوبه خود به توسعه همکاری‌های مشترک و خدمت به منافع عمومی کمک کند.

وزیر حمل و نقل لبنان هم این دیدار را مثمر ثمر خواند و تاکید کرد که در خصوص توسعه همکاری‌ها در همه زمینه های حمل و نقل عمومی مجموعه‌ای از تفاهم‌ها حاصل شده است.

وزیر لبنانی گفته بود که در این سفر با مقامات عراقی راه های تقویت روابط در زمینه حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و موضوع ترانزیت از طریق عراق به کویت، ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس  و همچنین ورود کامیون‌ها و یخچال‌های لبنانی به مقصد نهایی آن در تمام شهرها و استان های عراق  و مشارکت عراق در بازسازی بندر بیروت را بررسی می‌کند.

حمیه تصریح کرد: عراق کشوری عزیز و برادر است و ما به دنبال توسعه زمینه های همکاری بین دو کشور هستیم.
وزیر لبنانی ضمن قدردانی از استقبال خوب و گرم دولت و ملت عراق ،حمایت عراق از لبنان و عمق روابط دوجانبه و تصمیم مشترک برای توسعه آنها را برشمرد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا