بین الملل

تاکید وزیر خارجه قطر در مسکو بر حل دیپلماتیک بحران اوکراین

تاکید وزیر خارجه قطر در مسکو بر حل دیپلماتیک بحران اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، امروز (دوشنبه، ۱۴ مارس) برای دیدار با همتای روس وارد ساختمان وزارت خارجه روسیه در مسکو شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی که برای رایزنی در خصوص دستیابی به راهکاری دیپلماتیک برای بحران اوکراین به روسیه سفر کرده، گفت: «من مشتاقانه منتظر گفت‌وگو در خصوص وضعیت جاری اوکراین و انجام مذاکرات هستم.امیدواریم هر چه زودتر به راه‌های صلح آمیز متوسل شویم».

وزیر خارجه قطر افزود که کشورش همواره به دیپلماسی اعتقاد داشته و از هیچ تلاشی برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راهکاری صلح‌آمیز برای بحران و تشدید تنش جاری در اوکراین دریغ نخواهد ورزید.

از سوی دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز خطاب به همتای قطری گفت: این سفر در زمانی مناسب برای مناقشه در خصوص روابط دوجانبه و قضایای بین‌المللی صورت گرفت. ما از پیشرفت قابل توجه در روابط دوجانبه بین روسیه و قطر خرسندیم.

منابع نزدیک به دولت قطر  پیشتر اعلام کرده بودند دوحه در صورت نیاز، آماده میانجیگری برای بحران اوکراین است و آماده مذاکره با مسکو در این خصوص است. قطر، متحد نزدیک ایالات متحده و میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه، در سال های اخیر روابط خود را با روسیه تقویت کرده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا