بین الملل

تایمز: اسرائیل جوخه‌های ترور خود را علیه رهبران حماس فعال کرده است

تایمز: اسرائیل جوخه‌های ترور خود را علیه رهبران حماس فعال کرده است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، روزنامه تایمز لندن به نقل از خبرنگار خود در سرزمین اشغالی نوشت که رژیم صهیونیستی هشدار داده است که در صورت ادامه یافتن عملیات‌های ضد صهیونیستی، دست به ترور رهبران و شخصیت‌های حماس در خارج از فلسطین خواهد زد.

به نوشته این روزنامه، رژیم تل آویو به هم‌پیمانان منطقه‌ای و اروپایی خود اطلاع داده است که جوخه‌های ترور علیه رهبران حماس در خارج را در واکنش به عملیات‌های فلسطینی‌ها در دو ماه اخیر، فعال کرده است و در پی آن سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غرب آسیا و اروپا در این باره به حماس هشدار داده‌اند.

از میانه ماه مارس تاکنون حداقل ۱۹ صهیونیست کشته شده‌اند. در آخرین عملیات در شامگاه پنج‌شنبه گذشته دو مرد جوان در شهرک «العاد» که ساکنانش به طور عمده از یهودیان ارتدوکس هستند، از خودروی خود پیاده شده و با ساتور، به صهیونیست‌ها حمله ور شدند. عاملان حمله در نهایت در حالیکه در منطقه «حرجیه» مخفی شده بودند، دستگیر شدند و هنوز ارتباط هیچ کدام از عملیات‌های انجام شده به حماس محرز نشده است، جز عملیاتی که در ۲۸ آوریل در کرانه باختری انجام گرفت و طی آن یک نگهبان امنیتی صهیونیستی به هلاکت رسید.

با این حال رژیم تل آویو حماس را به تحریک فلسطینی‌ها برای انجام عملیات‌های انفرادی متهم کرده است. منابع اطلاعاتی صهیونیستی به روزنامه تایمز گفته‌اند که می‌خواهند با گذشت یک سال از جنگ غزه و افزایش عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها، پیام واضحی به گروههای مقاومت فلسطینی بفرستند، مبنی بر اینکه تل آویو سطح مقابله را بالا خواهد برد.

در این راستا «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی مدعی شده است که کابینه وی مرحله جدیدی علیه آن‌چه وی تروریسم خوانده را آغاز کرده است و قصد دارد یک گارد ملی مردمی برای اقدام در شرایط اضطراری تشکیل دهد. او ادعا کرد که هدف دولتش بازگرداندن امنیت برای ساکنان صهیونیست سرزمین اشغالی است.

تایمز در ادامه نوشت، حماس که کنترل غزه را در دست دارد، حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی دارد و از فلسطینی‌ها می‌خواهد تا با صهیونیست‌هایی که در تلاش برای هتک حرمت مسجد الاقصی دربیت المقدس هستند، مقابله کنند و برخی از کسانی که عملیات اخیر را انجام دادند، گفته‌اند که این کار را «به انتقام مسجد الاقصی» انجام داده‌اند. این مسجد به دلیل درگیری بین نمازگزاران و نیروهای اشغالگر صهیونیستی به نقطه تنش تبدیل شده است و یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه فراخوان نبرد صادر کرده و از هرکسی که تفنگ در اختیار دارد خواسته است که آماده باشند و کسانی که سلاح ندارند، قمه، تبر یا چاقوی خود را آماده کنند.

حماس عملیات پنج‌شنبه هفته گذشته در منطقه العاد در حومه تل آویو را قهرمانانه توصیف کرده، اما مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

تایمز لندن سپس به افزایش درخواست‌ها از سوی محافل صهیونیستی برای برخورد شدید با حماس و ترور «یحیی سنوار» اشاره کرد و نوشت که تحلیلگران معتقدند که اقدامی علیه رهبران حماس در غزه محتمل نیست، زیرا که منجر به موشک‌باران شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که این ترورها متوجه رهبران حماس در خارج از کشور شود که در لبنان و قطر زندگی و کار می‌کنند.

علی‌رغم درخواست صهیونیست‌ها از ارتش این رژیم برای ترور «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه، مقام‌های نظامی تل‌آویو اما با این کار مخالف هستند.

یک مقام امنیتی-نظامی رژیم موقت صهیونیستی بامداد یکشنبه (به وقت ایران) گفت که ارتش این رژیم توصیه می‌کند که هیچگونه ترور هدفمندی علیه السنوار یا سایر افراد در این سازمان انجام نشود.

این منبع در گفتگو با وبگاه «یدیعوت آحارونوت» توضیح داد که ارتش اسرائیل برنامه‌هایی برای ترور فرماندهان ارشد گروه‌های مقاومت از جمله السنوار و «محمد الضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس در دست اجرا دارد، اما معتقد نیست که اکنون زمان مناسبی برای عملی کردن آنها باشد.

طبق ادعای روزنامه تایمز، از رهبران حماس در خارج از غزه می‌توان به «صالح العاروری» که عملیات مخفیانه در کرانه باختری را اداره می‌کند، به همراه «ظاهر جبارین»، مسئول شبکه‌های تامین مالی را نام برد.

از جمله مقامات حماس که در گذشته توسط رژیم موقت صهیونیسیت ترور شده‌اند، می‌توان به «محمود المبحوح»، که به کار تهیه سلاح مشغول بود، در عملیاتی در دبی در سال ۲۰۱۰، محمد الزواری، کارشناس تسلیحات در تونس در سال ۲۰۱۶ و فادی البطش مهندس حوزه موشکی در مالزی در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

با این حال مقامات حماس نیز با لحن شدیدی در خصوص ترور رهبران این جنبش هشدار داده‌اند.«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز روز جمعه در واکنش به این موضوع گفت: «این تهدیدات مبتنی بر ترور رهبران جنبش حماس، تهدیدات جدیدی نیستند و ما به این غلتکِ ترک‌خورده‌ی [صهیونیست‌ها] عادت کردیم».

روز شنبه نیز جنبش حماس به اطلاع مصری‌ها رسانده است که اگر رژیم صهیونیستی تهدیدات خود را عملی کند، موشک‌های مقاومت تل آویو و اطراف آن را هدف قرار خواهند داد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا