بین الملل

تایوان در نزدیکی چین رزمایش برگزار کرد+فیلم

تایوان در نزدیکی چین رزمایش برگزار کرد+فیلم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، ارتش تایوان در جزیره‌ای با فاصله کمتر از ۵۰ کیلومتر از سرزمین چین، رزمایش‌هایی را برگزار و به سمت اهداف دریایی شلیک کرد.

طبق گزارش راشاتودی، در رزمایش‌های روز گذشته (چهارشنبه) تایوان در جزیره «دونگیین» واقع در جنوب شرقی «فوژو» چین از توپ و مسلسل نیز استفاده شده بود که اهداف شناور که بعنوان نیروی دشمن در معرض نمایش قرار داده بودند، هدف گرفتند.

وزارت دفاع ملی تایوان برگزاری این رزمایش که در آن از شلیک گلوله استفاده شده است را «معمولی» توصیف کرد اما این رزمایش در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایوان و چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند، برگزار شده است.

تایوان در نزدیکی چین رزمایش برگزار کرد+فیلم

تایوان آنطور که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد، در صدد است تا با برگزاری رزمایش‌هایی، دفاع خود را در چندین جزیره محک بزند زیرا نگران است که چین ممکن است بر یک یا دو جزیره دیگر تسلط یابد و تایوان را وادار به پذیرش مذاکرات برای اتحاد مجدد با چین کند.

تایوان ظاهرات موشک‌های ضدکشتی و سطح به هوا در این جزیره صخره‌ای که یکهزار و ۵۰۰ غیرنظامی در آن‌جا به سر می‌برند، مستقرکرده است. استرالیا مدعی شده است که احتمال می‌رود چین از شرایط فعلی اوکراین که تمامی حواس‌ها متوجه جنگ اوکراین است برای حمله به تایوان بهره بگیرد.

 

 

مقام‌های دفاعی تایوان نیز ماه گذشته گفتند که هواپیمای غیرنظامی چین در تاریخ پنجم فوریه (۱۶ بهمن) در نزدیکی دونگین پرواز کرده و احتمالاً می‌خواسته واکنش تایوان را به محک گذارد.

طبق گزارش راشاتودی، در همان روزی که رسویه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز شد، «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان به نیروهای نظامی و امنیتی دستور داد آمادی رزمی خود را تقویت کند و تلاش‌های نظارتی و جاسوسی را نیز افزایش دهند.

در بحبوحه تنش‌های اوکراین، برخی کشورهای غربی تلاش کردند که بر تنش‌ها میان تایوان و چین نیز دامن بزنند به طوریکه ماه گذشته، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر اوکراین هشدار داد که اگر روسیه استقلال اوکراین را در معرض خطر قرار دهد،«این شوک در جهان منعکس می‌شود و انعکاس‌های آن در شرق آسیا و تایوان شنیده می‌شود. افرادی (چین) نتیجه گیری می‌کنند که تهاجم سودمند است».

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا