بین الملل

تایوان: چین پاسخ ضعیف غرب به بحران اوکراین را زیر نظر دارد

تایوان: چین پاسخ ضعیف غرب به بحران اوکراین را زیر نظر دارد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان روز دوشنبه گفت، پکن به‌طور دقیق تحولات اوکراین را رصد می‌کند تا راهبرد خود در قبال تایوان را ارزیابی کند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، این مقام تایوانی گفت‌: «هم‌زمان که شاهد تحولات در اوکراین هستیم، اقدامات احتمالی چین را نیز به دقت ملاحظه می‌کنیم».

جوزف وو افزود: «اطمینان دارد که رهبران چین نیز در حال پایش بوده و تلاش می‌کنند جمع‌بندی خود را داشته باشند».

وی مدعی شد: «خطر اینجا است که رهبران چین فکر می‌کنند واکنش غرب به تهاجم روسیه ضعیف است و همبستگی وجود ندارد و  به همین دلیل فاقد تأثیرگذاری است. ممکن است چینی‌ها از این مسئله درس مثبتی بگیرند».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز گفته است: «مسئله تایوان و مسئله اوکراین در ماهیت خود تفاوت دارند و به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چین است و مسائل تایوان، تماماً جزو مسائل داخلی چین هستند. مسئله اوکراین از اختلاف میان این کشور با روسیه نشأت می‌گیرد».

او در ادامه هشدار داد:‌‌‌ «حمایت آمریکایی‌ها از جدایی‌طلبان تایوانی موجب افزایش تنش در تنگه تایوان شده و صلح و ثبات منطقه را به خطر انداخته است که عواقب زیادی برای طرف آمریکایی خواهد داشت. دو سوی تنگه تایوان تاریخ مشترکی دارند و آینده تایوان در گروه روابط دوستانه با سوی دیگر تنگه خواهد بود و نه وعده‌های نیروهای خارجی و آن‌ها باید بدانند مسیر استقلال تایوان به بن‌بست می‌رسد».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا