تبلیغات

تجربه غذاهای محلی در رستوران های محلی استانبول

ترکیه از جمله کشورهایی است که غذاهای بسیار خوش طعم و لذیدی را دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید به شهر استانبول در کشور ترکیه سفر کنید حتماً از طعم بی‌نظیر و غذاهای محلی استانبول نهایت لذت را ببرید.

ترکیه از جمله کشورهایی است که غذاهای بسیار خوش طعم و لذیدی را دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید به شهر استانبول در کشور ترکیه سفر کنید حتماً از طعم بی‌نظیر و غذاهای محلی استانبول نهایت لذت را ببرید. رستوران‌های بسیاری در شهر استانبول وجود دارند که شما می‌توانید برای تجربه غذاهای محلی در رستوران‌های محلی استانبول به آن‌ها سری بزنید. از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی کشور ترکیه و شهر استانبول می‌توان به انواع کباب‌ها و پیده‌های محلی که در رستوران‌های این شهر سرو می شوند، اشاره کرد. به قدری طعم دهی و پخت این غذا‌ها ویژه و منحصر به فرد است که اغلب افراد از آن‌ها لذت برده و به آنها علاقه مند خواهند شد.

غذا‌های معروف و محلی استانبول

غذاهای محلی که در کشور ترکیه و شهر استانبول سرو می‌شوند، بسیار خوش طعم و لذید هستند و اغلب مسافران و گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند از طعم این غذا‌ها لذت می‌برند. آشنایی با انواع غذاهای محلی استانبول به مسافران و گردشگران این امکان را خواهد داد که در سفر خود در هنگام رفتن به رستوران‌ها مناسب‌ترین غذا‌ها را سفارش داده و میل کنند.

بورک

بورک یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین و غذاهای محلی ترکی بوده که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. اغلب از این خوراکی به عنوان میان وعده و صبحانه استفاده می‌شود و برای پخت آن از انواع گوشت‌ها، سبزیجات، پنیر و… استفاده می‌شود.

لاهماجون

اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به پیتزا دارید، لازم است بدانید که لاهماجون یکی از معروف‌ترین پیتزا‌های اصیل ترکی بوده که نان و گوشت مواد اصلی آن را تشکیل می‌دهند‌.

اسکندر کباب

یکی از اصیل‌ترین و خوش طعم‌ترین کباب‌هایی که می‌توانید در شهر استانبول در ترکیه میل کنید، اسکندر کباب بوده که شباهت بسیار زیادی به دونر کباب دارد. برای طعم دار کردن این غذا و سرو آن از موادی همچون گوجه فرنگی، سبزیجات، فلفل و انواع ادویه‌ها استفاده می‌شود.

علی نازیک کباب

یکی دیگر از کباب‌های خوشمزه‌ای که می‌توانید در شهر استانبول به عنوان غذای محلی این شهر میل کنید، علی نازیک کباب بوده که از گوشت تکه شده و ادویه‌های مخصوص تهیه شده و به همراه بادمجان سرو می‌شود.

رستوران ‌هایی که به سرو غذا‌های محلی می‌ پردازند

همان طور که می‌دانید یکی از کارهای مهمی که لازم است در سفر به یک شهر یا کشور انجام دهید، میل کردن غذای محلی آن شهر یا کشور است. این امر در خصوص شهر استانبول نیز صادق است و مسافران در سفر خود به این شهر می‌توانند با رفتن به رستوران‌های معروف آن از طعم بی‌نظیر غذاهای محلی استانبول نهایت لذت را ببرند. بنابراین آشنایی با رستوران‌های شهر استانبول که به سرو غذاهای محلی می‌پردازند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رستوران بیتلیسلی

یکی از بهترین و زیبا‌ترین رستوران‌هایی که در شهر استانبول وجود دارد، رستوران بیتلیسلی بوده که به پخت و سرو انواع غذا‌های محلی استانبول می‌پردازد. از جمله نکات مثبت این رستوران می‌توان به دسترسی ساده آن به مکان‌های دیدنی استانبول از جمله مسجد ایاصوفیه اشاره نمود‌. گردشگران می‌توانند با طی کردن مسافتی در حد ۱۰ دقیقه خود را به این رستوران برسانند. از جمله غذا‌های محلی این رستوران می‌توان به آدنا کباب و هاش هاش کباب، انواع کوفته‌های محلی و انواع پیده اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید به عنوان دسر کنافه سفارش داده و با چای داغ و خوش عطر میل نمایید.

رستوران بوهارا اوجاکباشی

یکی دیگر از بهترین رستوران‌هایی که می‌توانید برای میل کردن غذا‌های محلی استانبول به آن سری بزنید، رستوران بوهارا اوجاکباشی بوده که بسیار پرطرفدار و معروف است. از جمله نکاتی که سبب شناخته شده بودن این رستوران می‌شود، منظره بسیار زیبایی است که از دریا و مسجد سلطان احمد برای شما وجود دارد. این رستوران کیفیت بسیار بالایی داشته و برای پخت غذا‌های آن از مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌شود.

از جمله غذا‌هایی که در این رستوران سرو می‌شوند می‌توان به انواع کباب‌ها و انواع پیده اشاره کرد. از آن جایی که پیده‌های رستوران بوهارا اوجاکباشی توسط نان‌های لذید پیتا تهیه می‌شوند، بسیاری از افراد علاقه بسیار زیادی به پیده‌های این رستوران دارند. به علاوه شما قادر هستید از طعم باقلوا و چای خوش طعم این رستوران به عنوان دسر نهایت لذت را ببرید.

رستوران زیا شارک سوفراسی

بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند، برای میل کردن غذا‌های بی نظیر این رستوران به زیا شارک سوفراسی سری می‌زنند. این رستوران شعبه‌های بسیار زیادی در شهر استانبول داشته که از جمله این شعبه‌ها می‌توان به مناطق فاتح، بیلیک‌دوزو، سیرکجی، بیلربی، کاواجیک، فلوریا و کوشویولو اشاره کرد. این رستوران قدمت بالایی داشته و اولین رستوران زیا شارک سوفراسی ۳۶ سال قبل ساخته و افتتاح شده است. شما قادر هستید انواع غذا‌های خوش طعم محلی را از این رستوران سفارش داده و میل کنید. از غذا‌های معروف رستوران زیا شارک سوفراسی می‌توان انواع کباب‌های لذید و پیده‌ها را نام برد. همچنین شما قادر هستید سوپ عدس و سالاد را به عنوان پیش غذا سفارش داده و در این رستوران دسر‌هایی همچون کنافه، بستنی و قهوه میل کنید.

رستوران وزنان استانبول

اگر علاقه دارید علاوه بر میل کردن غذا‌های بی‌نظیر ترکی و استانبول دارید، در محیطی جذاب و زیبا غذا میل کنید، رستوران وزنان استانبول گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این رستوران انواع غذا‌های محلی ترکی و همچنین غذا‌های دریایی خوش طعم و لذیذی آماده سرو هستند. غذاهای دریایی در رستوران وزنان به سبک بسیار خاصی پخته و سرو می‌شود و به همین علت هم متفاوت و لذیذتر نسبت به سایر رستوران‌های استانبول هستند. بنابراین شما قادر هستید برای تجربه غذاهای محلی در رستوران‌های محلی استانبول به این رستوران زیبا سری بزنید و از غذاهای بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

رستوران سوربالیک استانبول

یکی از رستوران‌های معروف در شهر استانبول که شعبه‌های بسیار زیادی در این شهر دارد، رستوران سوربالیک است. شما می‌توانید برای میل کردن غذا‌های بی‌نظیر این رستوران به شعب متفاوت آن که در آرناواتکوی، جهانگیر، هالیچ و سارای بورنو قرار دارند، سری بزنید. این رستوران علاوه‌بر غذا‌های محلی استانبول، غذاهای دریایی بسیاری را با طعم ویژه سرو می‌کند که مسافران و گردشگران می‌توانند برای امتحان کردن این غذاها به این رستوران پرطرفدار سری بزنند. از آنجایی که از این رستوران می‌توانید منظره بسیار زیبایی از دریا را تماشا کنید، لذت خوردن غذا در آن نیز برای شما دو چندان خواهد شد. اغلب افرادی که به شهر استانبول سفر می‌کنند برای مزه کردن غذا‌های محلی این شهر و به طور کلی کشور ترکیه به رستوران سور‌بالیک خواهند رفت.

سخن پایانی

یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در سفر خود به شهر استانبول انجام دهید، تجربه غذاهای محلی در رستوران‌های محلی استانبول است. غذاهای محلی بسیار خوش طعم و لذیذی در رستوران‌های محلی شهر استانبول پخته و برای مشتریان سرو می‌شوند. از جمله معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی می‌توان به انواع کباب‌ها، پیده‌ها، دسرها و پیش غذاها اشاره کرد که هر یک با مواد ویژه و منحصر به فردی پخته و سرو می‌شوند. لازم است پیش از سفر به شهر استانبول با رستوران‌هایی در این شهر که به سرو انواع غذاهای سنتی ترکی می‌پردازند، آشنا شوید تا در سفر خود در این مورد به مشکل بر نخورید و بتوانید از طعم غذاهای ترکی لذت ببرید.

https://lahzeakhar.com/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا