سمنان

تجهیزات تصفیه پیشرفته در شهرک صنعتی سمنان نصب شد/ استحصال ۳۵۰ مترمکعب آب

تجهیزات تصفیه پیشرفته در شهرک صنعتی سمنان نصب شد/ استحصال ۳۵۰ مترمکعب آب

محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سمنان اظهار کرد: حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ مترمکعب از فاضلاب ورودی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سمنان با استقرار تجهیزات تصفیه پیشرفته در این تصفیه‌خانه با هدف استحصال آب خام صنعتی به آب درجه یک، قابل‌استفاده در صنعت تبدیل خواهد شد.

وی گفت: راکتور بیولوژیکی غشایی (MBR) یکی از واحدهای سیستم تصفیه پیشرفته و استحصال آب خام صنعتی از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: برای این سیستم با هدف جبران بخشی از کمبودهای آبی صنایع شهرک و از طرفی لزوم جایگزینی با تجهیزات جدید، طی قراردادی مراحل سفارش‌دهی و ساخت طی یک سال گذشته انجام و پس از گذراندن تشریفات ترخیص به محل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان حمل و تخلیه شد.

باقری خاطرنشان کرد: سیستم MBR (راکتور بیولوژیکی غشایی) به‌عنوان یکی از سیستم‌های تصفیه جدید در تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی است و با این فناوری امکان به‌روزرسانی سیستم‌های قدیمی تصفیه فاضلاب و حذف آلودگی‌ها در حدود بالای ۹۹% وجود دارد.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از این سیستم پساب به‌دست‌آمده، شفاف و با مشخصاتی در حد چاه‌های آب شرب قابل‌استفاده در بخش‌های مختلف صنعت خواهد بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا