بین الملل

تجهیز کره جنوبی به موشک رهگیر‌ «اس ام-۶ » از بیم حملات کره شمالی

تجهیز کره جنوبی به موشک رهگیر‌ «اس ام-۶ » از بیم حملات کره شمالی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، کره جنوبی روز سه شنبه از پروژه‌ای به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار برای خرید موشک‌های رهگیر ضد رزمناو همزمان با افزایش تهدیدات موشکی کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» وزارت دفاع کره جنوبی طرح خرید موشک ‌ای رهگیر «استندرد اس ام -۶» را تا سال ۲۰۳۱ تصویب کرد. این تصویب پس از یک سری آزمایش‌های موشکی کره شمالی در اوایل سال جاری، از جمله پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما در روزهای گذشته  انجام شد.

بر اساس این پروژه، موشک‌های رهگیر اس ام -۶ قرار است بر روی ناوشکن‌های نیروی دریایی  کره جنوبی مجهز به موشک‌های  آمریکایی «ایجیس» نصب شود . این موشک‌ها تا ۴۶۰ کیلومتر برد دارند.

رسانه‌های کره شمالی گزارش کردند که روز  دوشنبه، کره شمالی برای بزرگداشت تأسیس ارتش خود، یک رژه نظامی در «پیونگ‌یانگ» برگزار کرد و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی متعهد شد تا توسعه تسلیحات اتمی کشورش را تسریع بخشد.

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره » به نقل از رسانه‌های دولتی کره شمالی، در رژه شبانه کره شمالی، بزرگ‌ترین و جدیدترین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای این کشور به نام «هواسانگ-۱۷» به نمایش گذاشته شد.

کیم در این مراسم تصریح کرد: «ما به برداشتن گام‌هایی برای تقویت و توسعه توانمندی‌های هسته‌ای کشور خود در سریع‌ترین سرعت ممکن ادامه می‌دهیم» و متعهد شد که «هم از نظر کیفی و هم کمی» به تقویت نیروهای هسته‌ای کره شمالی ادامه دهد.»

پیونگ یانگ از ابتدای سال تاکنون آزمایش‌های تسلیحاتی متعددی انجام داده است که شامل پرتاب اولین موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای پس از پنج سال می‌شود. این کشور معمولاً سالگردهای کلیدی را با نمایش قدرت جشن می‌گیرد و انتظار می‌رفت که رژه نظامی در ۱۵ آوریل (۲۸ فروردین ماه) به مناسبت صد و دهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کشور کره شمالی و پدربزرگ کیم برگزار شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا