بین الملل

تحریم اتحادیه اروپا علیه ۱۶۰ فرد روس و بانک‌های بلاروس

تحریم اتحادیه اروپا علیه ۱۶۰ فرد روس و بانک‌های بلاروس

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بابت درگیری‌ها در اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه و بلاروس اعمال کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، اتحادیه اروپا ۱۴۶ عضو مجلس اعیان پارلمان روسیه و ۱۴ فرد پرنفوذ مرتبط با کاخ کرملین را تحریم کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «اورسولا فون در لین» رئیس کمسیون اروپا در پیامی توئیتری نوشتند: «در حال تنگ کردن تور تحریم‌ها در پاسخ به تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین هستیم».

در این پیام توئیتری هدف‌های این تحریم‌های جدید اعلام شده‌اند: «۱۶۰ فرد، چهره بانفوذ و اعضای پارلمان فدراسیون روسیه؛ بخش بانکی بلاروس؛ صادرات فناوری راهبری دریایی به روسیه و افزودن دارایی‌های رمز ارز به لیست قبلی تحریم‌ها».

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که روز گذشته (سه‌شنبه) پایگاه خبری «بلومبرگ» نوشته است: «از بیست‌ودوم فوریه، ۲۴۲۷ تحریم علیه اشخاص روسی و ۳۴۳ تحریم علیه شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی روسیه اعمال شده است».

بلومبرگ در این گزارش توضیح داد: «واشنگتن و متحدانش ۲۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه وضع کردند که تعداد تحریم‌ها علیه مسکو را به بیش از ۵۵۳۰ رساند».

این پایگاه خبری مدعی شد: «روسیه طی ۱۰ روز، با پیشی گرفتن از ایران و کره شمالی به کشوری تبدیل شد که بیشترین هدف تحریم‌ها در جهان قرار گرفته است».

در حالی که فشارهای آمریکا و متحدانش علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین ادامه دارد، نفر دوم دولت جو بایدن قرار است روز پنجشنبه (فردا) یک سفر دوره‌ای به اروپا با محوریت روسیه انجام دهد.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا اعلام کردند، «کاملا هریس» در سفر به رومانی و لهستان «روی راه‌هایی تمرکز خواهد کرد که اعضای ناتو می‌توانند تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده (علیه روسیه) را اجرا کنند و اینکه چگونه می‌توانند همسو بمانند و با هم به جلو حرکت کنند».

با این حال «مارین لوپن» نماینده پارلمان فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه ۲ این کشور ضمن مخالفت با تحریم نفت روسیه تاکید کرد، این کار برابر با خودکشی است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا