بین الملل

تحریم شهروندان و بانک تجاری روسیه ازسوی آمریکا

تحریم شهروندان و بانک تجاری روسیه ازسوی آمریکا

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران از تحریم‌های مجدد علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از «وبگاه وزارت خزانه داری ایالات متحده»، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک بانک تجاری روسیه، یک الیگارش و ده‌ها فرد اعمال کرد.

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، هدف این دور از تحریم‌ها واحدهای مستقر در روسیه در زمینه  استخراج رمز ارز «بیت ریور»  بوده است.

سخنگوی کاخ سفید سه شنبه  از احتمال تحریم‌های بیشترعلیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین خبر داده بود. «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه گفت، دولت آمریکا در حال اجرای فرآیندی برای تحریم‌های اضافی علیه روسیه است و برخی از آنها در دست بررسی هستند.

این در حالی است که «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز یکشنبه هشدار داد که ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستی اروپا منجر شود. وی گفت: «ناتوانی روسیه در پرداخت خارجی ممکن است به ابرتورم در اروپا و ورشکستگی آن منجر شود.»

مدودوف سخنان را در واکنش به سخنان «اورسلا فن درلین» مطرح می‌کرد، گفت: «ورشکستگی روسیه ممکن است به ورشکستگی اروپا منجر شود و این موضوعی ملموس است.

روسیه پنجم  اسفند ۱۴۰۰  (۲۴ فوریه)  به اوکراین  حمله کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه نیز  اقدام کشورهای غربی در مصادره دارایی‌های بانک مرکزی کشورش در واکنش به تحولات اوکراین را «دزدی محض» توصیف کرد. لاوروف که در جمع کارکنان و دانشجویان «اندیشکده روابط بین‌الملل مسکو» صحبت می‌کرد گفت که کسی مصادره اموال بانک مرکزی روسیه را پیش‌بینی نمی‌کرده است.

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» اخیرا در تحلیلی در زمینه کمک ایران به روسیه جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا و متحدانش نوشت، از آنجایی که روسیه تقریبا تمام بخش‌های اقتصاد خود را با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو کرده، ممکن است مجبور شود به یک متحد قابل اعتماد با بیش از چهار دهه تجربه در زمینه تحریم‌های غرب روی بیاورد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا