بین الملل

تحولات اوکراین| ناتو: بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده در حالت آماده باش داریم

تحولات اوکراین| ناتو: بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده در حالت آماده باش داریم

 به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دبیر کل ناتو سه شنبه شب به وقت تهران از آماده بودن بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده برای واکنش نشان دادن به تنش بین روسیه با اوکراین خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درنشست مطبوعاتی گفت، بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده در حالت آماده باش بالا در خدمت داریم.

وی همچنین گفت، بحران اوکراین و روسیه شدیدترین بحران امنیتی برای اروپا در یک نسل است. روسیه بیش از ۱۵۰۰۰۰ نظامی در اطراف اوکراین دارد. آنها خارج از اردوگاه خود در میدان و آماده حمله هستند.

دبیرکل ناتو مدعی شد که اوکراین از تهاجم روسیه رنج می برد. و روسیه قبلاً در سال ۲۰۱۴ با الحاق کریمه به اوکراین حمله کرده بود. دبیر کل ناتو افزود که نیروهای روسیه به مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان در شرق اوکراین حرکت کرده‌اند.

 در تحولی دیگر، منابع مطلع اعلام کردند که نیروهای مسلح اوکراین واحدهای پدافند هوایی را نزدیک فرودگاه‌های شرق اوکراین مستقر کرده‌اند.  سخنگوی نیروهای جمهوری دونتسک روز سه شنبه گفت: «نیروهای مسلح اوکراین واحدهای پدافند هوایی را نزدیک فرودگاه‌های بین‌المللی “کیف”، “خارکف”، “چرکاسی” مستقر کرده‌اند.

سخنگوی مذکور افزود، اطلاعات ما حرکت ستون‌های یگان‌های موشک ضد هوایی اوکراین مجهز به سامانه‌های «اس-۳۰۰» و «بوک ام-۱» را ثبت کرده است که نزدیک فرودگاه‌های بین‌المللی کیف، خارکف و چرکاسی قرار گرفتند.

وی افزود که نیروهای دونتسک همچنین حرکت تانک‌ها و راکت‌اندازهای گراد توسط ‌نظامیان اوکراین را  نزدیک شهر «ماریوپول» ثبت کردند.

در بحبوحه تشدید تنش در مرزهای اوکراین و منطقه بالتیک، وزیر دفاع انگلیس نیز از برگزاری رزمایش بزرگ با متحدان و شرکای خود خبر داد. «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفت  که ۱۰ کشور مانورهای نظامی پیشگیرانه‌ای را برای نشان دادن آزادی تردد در دریای بالتیک انجام خواهند داد.

این در حالی است که پارلمان روسیه شامگاه سه‌شنبه  به وقت تهران با درخواست وزارت دفاع این کشور برای استقرار نظامیان روس در خارج از کشور موافقت کرد.  بر اساس گزارش‌ها، مجلس دومای روسیه ساعتی پیش درخواستی را از رئیس جمهور این کشور درباره استفاده از ارتش روسیه در خارج از این کشور دریافت کرده بود.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دوما درخواست کرده است که با استقرار نظامیان این کشور در منطقه دونباس موافقت کند. بر اساس گفته معاون وزیر دفاع روسیه، اوکراین در حال انجام عملیات نظامی در منطقه دونباس است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا