بین الملل

تحولات فلسطین؛ تعطیلی گذرگاه «بیت حانون» و راه‌های منتهی به کلیسای القیامه

تحولات فلسطین؛ تعطیلی گذرگاه «بیت حانون» و راه‌های منتهی به کلیسای القیامه

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، نظامیان صهیونیست امروز شنبه راه‌های منتهی به کلیسای القیامه در قدس اشغالی را مسدود  کردند.

شبکه المیادین گزارش داد که این اقدامات رژیم اشغالگر در حالی صورت گرفت که دادگاه رژیم صهیونستی هر گونه اعمال محدودیت برای دسترسی به کلیسای القیامه را ممنوع اعلام کرده بود.

از سوی دیگر، مسئولان رژیم اشغالگر صبح امروز شنبه اعلام کردند که گذرگاه «بیت حانون» (ایرز) تنها گذرگاه تجاری نوار غزه (واقع شمالی‌ترین نقطه نوار غزه) از فردا یکشنبه تا اطلاع ثانوی به روی کارگران و تجّار فلسطینی بسته می‌شود.

روز جمعه (دیروز) نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالأقصی با نمازگزاران فلسطینی درگیر شده و به سمت آن‌ها تیراندازی کرده و شماری را زخمی کردند.

بنا بر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، «غسان علیان» هماهنگ‌کننده کابینه رژیم صهیونیستی  در مناطق اشغالی پس از برگزاری نشست امنیتی با «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، این خبر را اعلام کرد و مدعی شد که دلیل آن، پاسخ به شلیک راکت‌ها از نوار غزه است.

رژیم صهیونیستی گفته است که تصمیم برای بازگشایی این گذرگاه، پس از ارزیابی اوضاع نوار غزه، اتخاذ خواهد شد.

در حال حاضر میانگین فقر در نوار غزه حدود ۶۰ درصد و میزان بیکاری در آن حدود ۵۰ درصد است و هزاران فلسطینی ساکن غزه در بخش کشاورزی و ساخت‌وساز در فلسطین اشغالی کار می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که شب گذشته سه خمپاره از نوار غزه شلیک شده که یکی از این خمپاره‌‌ها به منطقه نزدیک به دیوار حایل اصابت کرده است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا