البرز

تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان به بیمارستان فردیس، رهاورد سفر ریاست جمهوری

تخصیص ۶۵۰ میلیارد تومان به بیمارستان فردیس، رهاورد سفر ریاست جمهوری

به گزارش یولن از فردیس، خداداد کاشفی فرماندار فردیس در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، از تدوین بانک اطلاعاتی و شناسنامه جامعی از مشکلات و ظرفیت‌های فردیس خبر داد و افزود: اولین گام برای برنامه‌ریزی و اقدام جهادی، احصای مشکلات و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و …است که در این راستا همه دستگاه‌ها موظف شدند ضمن احصای نیازها و مشکلات ۳ راهکار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت  برای رفع آن در نظر بگیرند و به فرمانداری ارسال کنند.

فردیس در قعر جدول سرانه‌های کشور

وی به پایین بودن  سرانه‌ها در فردیس اشاره کرد و گفت: در  بسیاری از سرانه‌ها در رتبه آخر کشور و پس از سیستان و بلوچستان قرارداریم.  بنابراین در گام اول شناسایی مشکلات و کمبودها و در گام دوم ‌نیازسنجی  به تناسب جمعیت است، بنابر این باید تثبیت آمار جمعیتی صورت بگیرد. طبق آمار غیر رسمی جمعیت فردیس بیش از ۷۰۰ هزار نفر است که این میزان از جمعیت ۶ استان کشور بالاتر است در حالیکه فردیس  به لحاظ زیرساختی در پایین ترین رتبه کشور قرار دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به مشکلات و شرایط  ویژه فردیس، یادآور شد: حدود ۸۵ درصد از ادارات فردیس چارچوب و ساختار مناسب ندارند، در سرانه آموزشی و درمانی دچار محرومیت هستیم در حالیکه فردیس شهرستانی با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر در وسعت  ۷۷ کیلومتری است و  برای تامین نیازهای اساسی از جمله ساخت مدرسه، که در حال حاضر ۲۵ مدرسه باید احداث شود، زمین نداریم.‌ بنابراین با توجه به شرایط ویژه فردیس، هر برنامه ریزی و اقدامی نیازمند  اولویت بندی است.

حضور وزیر بهداشت در فردیس

وی در خصوص سفر ریاست جمهوری و حضور وزیر بهداشت در شهرستان فردیس، گفت: تلاش کردیم  کلیه نیازها و مشکلات  فردیس را به وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور  منتقل کنیم علاوه برآن  کلیه درخواست ها در قالب  ۶۴ نامه در حوزه های  مختلف به ایشان ارائه شد. به پیشنهاد وزیر بهداشت با توجه به عقب افتادگی‌های فردیس مقرر شد، نماینده ویژه ای برای بررسی و پیگیری نیازهای فردیس مشخص شود که این موضوع را از دفتر وزارتخانه پیگیری می‌کنیم.

کاشفی با اشاره به  دستاوردهای سفر ریاست جمهوری برای فردیس، گفت:  با توجه به نیاز شهرستان از محل بودجه سفر ریاست جمهوری به استان البرز ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستان فردیس مصوب شده است که خرید تجهیزات آغاز شده است. همچنین دستور ایجاد چند مرکز بهداشتی و درمانی در فردیس صادر شده است.

وی تسریع صدور مجوز ماده ۲۳ در شهر فردیس توسط سازمان برنامه و بودجه، اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان  برای تغذیه مصنوعی، تخصیص  ۸ میلیارد تومان برای  خانه های جوان کرج و فردیس و  ۳۰ مورد دیگر که فردیس در  بودجه های استانی سهم دارد که هنوز سهم فردیس مشخص نشده است؛ را از دستاوردهای سفر ریاست جمهوری برای فردیس برشمرد.

مردم و نخبگان همراه با مسؤولان برای رفع مشکلات

فرماندار فردیس در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات شهرستان تاکید کرد و افزود: در این راستا و برای ایجاد هماهنگی در حوزه های مختلف، تعدادی کارگروه در حال شکل گیری است. از سویی  قرارگاه محلی با محوریت مساجد در محلات شکل می‌گیرد تا مشکلات محلات و اشخاص شناسایی و از طریق کارگروه با حضور دستگاه های مختلف  پیگیری و همچنین از موازی کاری دستگاه‌ها جلوگیری  شود. در این راه از حضور و کمک نخبگان و اقشار مختلف مردم در کارگروه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

وی بخشی از مشکلات شهرستان را نتیجه  بوروکراسی اداری دانست و افزود: باید این موارد تسهیل شود و  نباید بوروکراسی اداری و  خط کشی بین دستگاه‌ها  را  مردم تحمل کنند‌. هر موضوعی باید توسط ادارات به موقع پیگیری شود،  ترک فعل را نمی پذیریم و در این خصوص  با جدیت برخورد می‌کنیم.‌

سخنی با رسانه ای‌ها

نماینده دولت در شهرستان فردیس در پایان از رسانه‌ها خواست تا در ایجاد همدلی، امیدآفرینی و پویایی جامعه به مسؤولان کمک کنند و پل ارتباطی موثر بین مسؤولان و افراد  کف جامعه باشند.

وی  با بیان اینکه خط قرمز ما نظام و انقلاب و مردم است، گفت: آزادی بیان در جامعه  وجود دارد. انتقادات به حق و منصفانه سازنده است که به آن گوش می‌دهیم اما رسانه‌ها توجه داشته باشند که انتقاد با تخریب و اهانت متفاوت است. رسانه نباید  از حالت مطالبه گر به کاسب تبدیل شود. پیگیری مطالبه مردم اقدام ارزشمندی است که توسط رسانه‌ها انجام می‌شود اما اگر این امر به دیرگاه کاسب کارانه تبدیل شود، به جایگاه رسانه آسیب می‌زند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا