البرز

تخفیف قطعات خودرو برای تاکسی داران/تاکسی‌های کرج نونوار می‌شوند

تخفیف قطعات خودرو برای تاکسی داران/تاکسی‌های کرج نونوار می‌شوند

به گزارش یولن از کرج، سید جواد موسوی، رئیس سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج در جمع خبرنگاران، از ارائه خدمات ویژه به تاکسی داران کرجی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال، طی تفاهمنامه سازمان با شرکت های تولید کننده، از اول اسفندماه لاستیک و باتری به قیمت مصوب تولید کننده به صورت اقساط ۶ ماهه و بدون پیش پرداخت به تاکسی داران کرج ارائه می‌شود و برای تضمین یک برگ چک و یا کارت ماشین هم کافی است.  

وی افزود: متقاضیان باید به معاونت انتظامی سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج مراجعه و معرفی نامه دریافت کنند. همچنین طی توافقی که با شرکت ایساکو انجام شده، لنت و صفحه کلاج به ناوگان تاکسیرانی کرج با تخفیف ۳۴۰ تومانی به قیمت یک میلیون تومان ارائه می‌شود.

صدور پروانه و کارنامه تاکسی از طریق دفاتر پیشخوان 

این مقام‌مسؤول به برونسپاری برخی خدمات سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: صدور پروانه و کارنامه تاکسیرانی ۱۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی کرج، توسط سازمان حمل و نقل شهرداری کرج انجام می‌شد که با توجه به کرونا و به منظور جلو گیری از ازدحام، این امر برونسپاری شده و از طریق ۳۰ دفتر پیشخوان تعیین شده در سطح شهر انجام می‌شود. 

وی در بخش دیگری در خصوص تعیین نوع خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، گفت: سازمان حمل و نقل شهرداری کرج در تعیین نوع خودروها، اختیاری ندارد و شرکت تولید کننده خودرو بر اساس محصولات موجود، نوع خودروها را مشخص می‌کند که در حال حاضر شرکت تولید کننده فقط پژو و سمند ارائه می‌کند. 

موسوی با بیان اینکه فعلا برای نوسازی تاکسی های کرج خودروی تیبا ارائه نمی‌شود، اظهار کرد: اگرچه در صورت ارائه خودروی تیبا، متقاضی بیشتر خواهد بود؛ اما خودروسازها با توجه به شرایط تحریم و مشکلات خاص تولید، تیبا جزو محصولات ارائه شده قرار نداده‌اند.‌ فعلا پژو سمند ارائه شده و اگر تیبا موجود باشد، به شهر کرج هم می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه وامی برای نوسازی خودرو از سوی دولت پرداخت نمی‌شود، یادآور شد: به دستور شهردار کرج طرحی برای جمع آوری و نوسازی پیکان تاکسی‌ها اجرا می‌شود که طی آن از اعتبارات سازمان وامی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به رانندگان تاکسی پیکان ارائه می‌شود که طبق تفاهم انجام شده با بانک عامل، مبلغ وام در سال آینده افزایش پیدا می کند.  

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری کرج قیمت حدودی پیکان تاکسی‌های فرسوده توسط مرکز اسقاط را حدود ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از ۵۰۰ دستگاه پیکان تاکسی فرسوده در سطح شهر، طی دو ماه گذشته ۱۵۰ دستگاه و معادل یک سوم از تاکسی‌های فرسوده کرج تعیبن تکلیف شد.

گواهی معاینه فنی به پیکان تاکسی‌ها ارائه نمی‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید معاینه فنی به مدل ماشین ارتباطی ندارد، گفت: هر خودرویی که بتواند معاینه فنی را اخذ کند، می‌تواند فعالیت داشته باشد و تنها خودروهای که نمی‌تواند معاینه فنی را اخذ کند، پیکان است. سایر ماشین‌ها با هر قدمتی که باشند در صورت رفع عیب، می‌توانند معاینه فنی را دریافت کنند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا