بین الملل

تداوم همگامی انگلیس با آمریکا؛ تحریم تجار ارشد روسیه

تداوم همگامی انگلیس با آمریکا؛ تحریم تجار ارشد روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دولت انگلیس در تداوم همراهی با سیاست‌های آمریکا، چند تن از تجار مشهور و مهم روسیه را به فهرست تحریم‌های خود افزود.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «واگیت الکپروف»، رئیس شرکت نفت روسیه لوک اویل، «ولادیمیر اوتوشنکوف» رئیس هیئت مدیره هلدینگ سیستما و «ولادیمیر یاکونین» رئیس سابق راه آهن روسیه در روز چهارشنبه به فهرست تحریم‌های دولت  انگلیس اضافه شدند.

نسخه به روز شده‌ی تحریم‌ها اکنون شامل ۲۰۶ فرد دیگر از جمهوری های خلق روسیه، دونتسک و لوگانسک است. از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیش از ۱۴۰۰ فرد و کسب و کار تحت تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز اخیرا  گفت که  آمریکایی‌ها اصلی‌ترین ذی‌نفعان تحریم‌ها علیه روسیه و واروپایی‌ها بازندگان آن هستند.

اولیانوف در توییتی نوشت: «ذی‌نفع اصلی تحریم‌های ضدروسیه، آمریکاست. کشورهای  اتحادیه اروپا در این شرایط بازنده هستند. پایتخت‌های اروپایی تصمیم گرفتند به صورت عامدانه و بدون هیچ تاملی این نقش را انتخاب کنند. تلاشی برای اینکه خلاق‌تر و ماهرانه‌تر عمل کنند صورت نگرفت.»

کشورهای غربی به سردمداری آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی  روسیه در منطقه دنباس، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده و تلاش داشته‌اند تا با کاهش وابستگی خود به واردات منابع انرژی از روسیه، شامل نفت و گاز، محدودیت‌هایی را نیز بر این حوزه علیه روسیه اعمال کنند.

این در حالی است که نشریه آمریکایی «پولتیکو» در تحلیلی به قلم «رایان هیث» با بیان اینکه پوتین در حال «برنده شدن در جنگ اقتصادی» غرب علیه روسیه است، توضیح داد: «با مقایسه درآمدهای گاز روسیه از خط لوله انتقال گاز، می‌توان دریافت که صادرات در حال افزایش و با قیمت‌های بسیار بالاتر از سال گذشته است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت آمریکا مقصر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جهان است. پوتین طی سخنرانی در این‌باره گفت: «کشورهای غیردوست زنجیره تامین را در نیم‌کره شمالی نابود کرده‌اند و سایر کشورها به قراردادهای خود عمل نمی‌کنند و این برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کند.»

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا