علمی و فناوری

تدروس آدهانوم، برای دومین دوره رئیس سازمان جهانی بهداشت شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت یولن به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان تنها نامزد ریاست بوده که دوره ریاست فعلی وی ماه اوت آینده به اتمام می‌رسد و برای دومین دوره رئیس سازمان جهانی بهداشت باقی خواهد ماند.

آدهانوم در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین فرد آفریقایی، ریاست سازمان جهانی بهداشت را برعهده گرفت. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌تواند حداکثر برای دو دوره پنج ساله توسط کشورهای عضو این سازمان انتخاب شود.

با گسترش بیماری‌های غیر منتظره‌ای چون کووید۱۹ و بیماری ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو در غرب آفریقا، آدهانوم در سطح جهان به عنوان فردی برای مقابله با این بیماری‌ها شناخته می‌شود.

این سازمان روز جمعه اعلام کرد، تدروس آدهانوم به عنوان تنها نامزد در رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند بدون مخالفت برای پست مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) انتخاب شود.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «یک نامزد واحد توسط کشورهای عضو تا مهلت ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ پیشنهاد شد و آن فرد تدروس آدهانوم بود».

وی در طول دوران تصدی خود، واکنش جهانی به همه‌گیری کووید۱۹ را رهبری کرده است؛ بدترین بحران بهداشت عمومی که جهان در یک قرن شاهد آن بوده است.

آژانس بهداشت سازمان ملل گفته است، حدود ۲۸ کشور تدروس آدهانوم را نامزد و نزدیک به ۱۷ عضو اتحادیه اروپا از جمله اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال، اسپانیا و سوئد از نامزدی او حمایت کردند.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا