بین الملل

ترامپ: سیاست‌های آمریکا به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود

ترامپ: سیاست‌های آمریکا به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا روز گذشته (شنبه) در گردهمایی هواداران خود در ایالت «وایومینگ» با انتقاد از عملکرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا تصریح کرد که سیاست دولت فعلی آمریکا در خصوص اوضاع اوکراین می‌تواند به یک درگیری‌ جهانی ختم شود.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، ترامپ بار دیگر ر سخنرانی خود برای هوادارانش تصریح کرد که اگر بعنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ برگزیده شده بود، هیچ‌وقت جنگ اوکراین آغاز نشده بود.

وی در این خصوص گفت: «به یاد آورید، در دوران ریاست‌جمهوری [جورج] بوش، آن‌ها گرجستان را از دست دادند. در دوران ریاست‌جمهوری [باراک] اوباما، آن‌ها کریمه را از دست دادند و در دوران ریاست‌جمهوری بایدن، همه چیز را از دست دادند اما در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، هیچ‌چیز از دست نرفت».

وی با اشاره به این موارد ادامه داد: «ما میلیون‌ها آدم را از دست خواهیم داد اما احتمالاً یک جنگ جهانی سوم خواهیم داشت. به واسطه اظهارات و اقدامات مزخرف ما، احتمالاً جنگ جهانی سوم را رقم می‌زنیم. ما می‌خواهیم به واسطه آن چه در حال رخ دادن است، به این افراد کمک کنیم. آن‌ها در حال نابودی هستند اما با این حال ما به واسطه رفتارهای خود می‌توانیم واقعا جنگ جهانی سوم را رقم بزنیم».

روز ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (پنجم اسفند ماه گذشته)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و هدف آن‌ را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف خواند و تأکید کرد که به هیچ عنوان به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زدند و جنگ اوکراین با تحریک کشورهای غربی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا