بین الملل

ترس از عملیات‌های یمن، فرانسه را هم به کمک امارات کشاند

ترس از عملیات‌های یمن، فرانسه را هم به کمک امارات کشاند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت دفاع فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد که پاریس برای تضمین امنیت حریم هوایی امارات عربی متحده در مقابل عملیات‌های نیروهای یمنی، با ابوظبی همکاری خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری (العین)، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه طی توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت که کشورش به دولت امارات در تامین امنیت مرزهای هوایی‌اش که در معرض عملیات‌های نیروهای یمنی قرار دارد، کمک خواهد کرد.

پارلی در ادامه ضمن ادعای خطرناک بودن حملات یمنی‌ها به خاک امارات، گفت دولت فرانسه برای اعلام همراهی با این کشور تصمیم دارد تا از ابوظبی برای حفظ حریم هوایی‌اش، حمایت نظامی به عمل آورد.

روز گذشته نیز «تیِری بورخارد» رئیس ستاد دفاع فرانسه نیز حملات نیروهای یمنی به امارات را محکوم و همراهی کشورش را برای تمام اقدامات لازم جهت بازگشت امنیت به ابوظبی اعلام کرده بود.

این حمایت‌های غربی از امارات متحده عربی از دو هفته پیش آغاز شده و در حالی ادامه دارد که آمریکا در حال بررسی بازگرداندن نام جنبش مقاومت انصارالله یمن را به لیست سیاه خود است.

ارتش و کمیته‌های مسلح یمن نیز در مقابل، ضمن تکرار هشدارها به امارات متحده عربی درخصوص حملاتش به مردم این کشور، ابوظبی را به انجام عملیات‌های بیشتر و هدف‌گیری اماکن مهمی از جمله نمایشگاه «اکسپو» تهدید کرده‌اند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا