بین الملل

ترکیه میزبان نشست سه‌جانبه با روسیه و اوکراین خواهد بود

ترکیه میزبان نشست سه‌جانبه با روسیه و اوکراین خواهد بود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد کشورش میزبان نشست سه‌جانبه با روسیه و اوکراین خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاوش‌اوغلو گفت: «این نشست در چارچوبی سه‌جانبه روز پنجشنبه دهم مارس در آنتالیا برگزار می‌شود».

این مقام ترکیه‌ای ضمن ابراز امیدواری در این زمینه که نشست سه‌جانبه میان آنکارا، مسکو و کی‌یف «نقطه عطفی» را در بحران اوکراین موجب شود، این اقدام را «گامی مهم» در راستای صلح و ثبات توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت، آنکارا «به تلاش برای رسیدن به صلح پایدار تلاش خواهد کرد».

از سوی دیگر «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تأیید این خبر گفت، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «دیمیترو کولبا» همتای اوکراینی او در این نشست حضور خواهند داشت.

صبح امروز نیز «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که ترکیه به طرح‌های خود برای دائمی‌کردن آتش بس در اوکراین و به نتیجه رساندن مذاکرات صلح ادامه خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دنباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

پیش از این، وزارت امور خارجه ترکیه پس از گفتگوهای معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که آنکارا و واشنگتن در «هماهنگی نزدیک» باقی خواهند ماند زیرا آنها برای راه حل دیپلماتیک برای عملیات نظامی روسیه در اوکراین تلاش می‌کنند. 

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا