بین الملل

ترکیه: هیچ تحریم جدیدی علیه روسیه اعمال نمی‌کنیم

ترکیه: هیچ تحریم جدیدی علیه روسیه اعمال نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که این کشور هیچ تحریم جدیدی را علیه روسیه اعمال نمی‌کند چون می‌خواهد کانال‌های ارتباط باقی بماند.

این در حالی است که روز گذشته یک مذاکره کننده اوکراینی خبر داد که دور بعدی مذاکرات روسیه و اوکراین در ترکیه برگزار می‌شود.

بر اساس گفته این مذاکره کننده اوکراینی، این گفت‌وگوها روزهای ۲۸ تا ۳۰ مارس (هشتم تا دهم فروردین) برگزار می‌شود.

این در حالی است که تنش‌ها درباره اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه همچنان ادامه داد.

بایدن شنبه شب حین سخنرانی در لهستان گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نباید بر سر قدرت بماند. کاخ سفید نیز برای دومین بار در یک روز، برای توجیه اظهارات بایدن دست به کار شد و اعلام کرد منظور بایدن تغییر رژیم در روسیه نبوده بلکه او قصد داشته بگوید پوتین نباید از قدرت خود علیه همسایگان و کشورهای منطقه استفاده کند.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: «به بایدن ربطی ندارد که در این‌باره تصمیمی بگیرد. رئیس جمهور روسیه توسط مردم روسیه انتخاب می‌شود».

همچنین «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیمه شب شنبه در پیامی ویدئویی درخواست ارسال تحهیزات نظامی از سوی غرب برای مقابله با روسیه را تکرار کرد و گفت، کشورش فقط یک درصد از تانک‌ها و جنگنده‌های ناتو را احتیاج دارد.

رئیس جمهور اوکراین خطاب به متحدان غربی گفت: «ما ۳۱ روز است که منتظریم. چه کسی بر جامعه اروپا و حوزه اقیانوس اطلس ریاست می‌کند؟ آیا واقعاً هنوز روسیه به‌خاطر ارعابی که انجام می‌دهد رئیس است؟»

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا